افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34080 تعداد نوشته های امروز : 27×
تأکید استاندار کرمانشاه بر مشارکت فعالانه مردم در مدیریت بحران
04 بهمن 1400 - 11:29
شناسه : 17299

استاندار کرمانشاه انسجام، هماهنگی و اقدام به موقع با رویکرد پیشگیرانه را سبب کاهش خطرات احتمالی در هنگام وقوع بحران‌ها دانست و گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی در زمان اعلام هشدار بر اساس دستورالعمل ابلاغی باید در چارچوب وظایف مشخص شده خود اقدام کنند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به تأکید استاندار کرمانشاه بر مشارکت فعالانه مردم در مدیریت بحرانبحران استان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در پی بارش سنگین برف و کمک رسانی به مردم اظهار داشت: با هماهنگی، وحدت و انسجام دستگاه‌های متولی در کنار همراهی نیرو‌های نظامی و انتظامی در شهرستان‌ها کمک رسانی به مردم در کمترین زمان انجام و با اهتمام جدی و پیگیری میدانی برای بازگشایی راه‌های اصلی و روستایی اقدام شد.

وی پیگیری و نظارت میدانی ۴٨ ساعته معاونین استانداری بر روند خدمات رسانی در شهرستان‌ها را قابل تقدیر دانست و افزود: با توجه به اطلاع رسانی به موقع در خصوص احتمال بارش سنگین برف و بوران رویکرد مدیریت پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس باید در روز‌های آتی نیز این طرح‌های پیش بینی شده با بهره گیری از تمامی امکانات شناسایی شده عملیاتی شود تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

رییس ستاد بحران استان کرمانشاه ضمن تأکید بر تدوین طرح‌های کاهش خطر و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت و آمادگی پاسخ به بحران تصریح کرد: وظایف و تکالیف دستگاهی باید در مجموعه دستگاه‌های اجرایی تبیین و تشریح شود و فرمانداران نیز ستاد‌های بحران را فعالانه در این هفته مدیریت کنند و پیش بینی‌های لازم را با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

امیری مقدم با توجه به گزارش وضعیت ماشین آلات و دستگاه‌های راهداری گفت: در قالب کمیته‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارزیابی لازم از امکانات راهداری و شهرداری‌ها انجام شود و در صورت نیاز برای استان اعتبارات ملی درخواست و پیگیری شود.

استاندار کرمانشاه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در ستاد بحران یادآور شد و گفت: برای بهبود فرآیند‌های کاری باید نقاط ضعف فعالیت‌ها شناسایی و در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود تا خللی در ارائه خدمت به مردم ایجاد نشود و به اشتراک گذاری تجربه‌ها نیز در سطح شهرستان‌ها برای کمک به بهبود امور مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن تأکید بر حضور میدانی و عملیاتی کلیه مدیران در بحران‌ها و تقدیر از فرمانداران گفت: شهرداری‌ها و دهیاری هاِ سطح استان زمینه همکاری مردم را برای کمک رسانی و امداد رسانی در بارش‌های احتمالی پیش رو فراهم کنند، زیرا با مشارکت مردم می‌توانیم امیدوار باشیم مشکلات به سرعت رفع خواهد شد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم شناسایی همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در تمامی شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: در زمان بروز بحران باید فرمانداران از همه ظرفیت شهرستان برای خدمت رسانی استفاده کنند و تمامی نهاد‌های غیردولتی نیز موظف به همکاری با ستاد بحران هستند.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: شهر‌های معین با هماهنگی فرمانداران باید آمادگی اعزام ماشین آلات را داشته باشند که در این زمینه بنیاد مسکن و نیرو‌های نظامی می‌توانند کمک‌های موثری داشته باشند.

مقام ارشد استان خطاب به فرمانداران که به صورت ارتباط تصویری در جلسه حضور داشتند؛ گفت: برای همه نانوایی‌ها در سطح شهرستان‌ها باید پیش بینی سوخت جایگزین انجام شود و در هنگام بارش برف یا بحران و قطع احتمالی برق نباید خللی در ارائه خدمت به مردم صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه همچنین اطلاع رسانی پویا و کارآمد را در شرایط بحران امری لازم و ضروری دانست و گفت: نقش آفرینی رسانه‌های استان در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای انتشار بهنگام و به موقع اخبار بسیار موثر بود و مردم نیز در جریان تردد در محور‌های مواصلاتی، محدودیت‌ها و شیوه کمک رسانی قرار گرفتند.

امیری مقدم همچنین دستورلغو کلیه مرخصی‌ها را در شرایط بحران صادر کرد و گفت: در چنین مواقعی باید همه در کنار و همراه مردم باشند و بر این اساس مدیران و فرمانداران موظف هستند بر سیستم کاری خود نظارت داشته و پاسخگوی عملکرد کارکنان سازمان متبوع باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷