افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
چرا جهش سرمایه‌گذاری در کرمانشاه رخ نمی‌دهد؟
22 شهریور 1401 - 14:25
شناسه : 29929

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خلا اطلاعات و مطالعات جامع در حوزه سرمایه‌گذاری را دلیل اصلی عدم جهش سرمایه‌گذاری در کرمانشاه دانست.

پ
پ

بهزاد باباخانی در نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص بسته سرمایه گذاری کرمانشاه که امروز (۲۲ شهریور) برگزار شد، با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های متعددی برای حضور سرمایه‌گذاران دارد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث شده کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران سراسر کشور جذاب باشد وجود مزیت‌هایی مانند آب و زمین کافی است که بسیاری از استان‌های دیگر از آن برخوردار نیستند.

وی درباره اینکه چرا با وجود این همه مزیت شاهد جهش سرمایه‌گذاری در استان نیستیم، عنوان کرد: اگر جهش سرمایه‌گذاری در کرمانشاه رخ می‌داد، تا این اندازه با معضل بیکاری مواجه نبودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از دلایل متعددی یاد کرد که باعث شده آنطور که باید از فرصت حضور سرمایه‌گذاران استفاده نکنیم و تاکید کرد: سرمایه هوشمند است و به سمتی می‌رود که شرایط بهتری برای آن فراهم باشد.

باباخانی وجود مشوق‌های قابل توجه را یکی از مواری دانست که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به کرمانشاه بکشد و جای آن اکنون تا حدودی خالی است و ادامه داد: در نظر گرفتن مشوق‌های معنادار برای کرمانشاه را در قرارگاه ملی اشتغال نیز تعریف کرده‌ایم.

وی با اشاره به فراهم نبودن عدالت در رقابت برای جذب سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف کشور، عنوان کرد: همین امر باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران استان‌های مرکزی که مشوق‌هایی مانند نزدیکی به پایتخت و … را دارند ترجیح بدهند و استانی مانند کرمانشاه چون در این زمینه توان رقابت ندارد به استان کمتر توسعه یافته صنعتی تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از دلایلی که باعث شده آنطور که باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه موفق نباشیم را خلا وجود اطلاعات و مطالعات جامع سرمایه‌گذاری در استان دانست.

باباخانی با بیان اینکه بسته سرمایه‌گذاری که توسط اتاق بازرگانی پیشنهاد شده تا حدودی به کمک خلاهای حوزه سرمایه‌گذاری آمده، گفت: در این بسته باید به چند مورد مهم توجه شود، از جمله اینکه با اجرای این بسته سهم حوزه صنعت، کشاورزی و … از اشتغال و اقتصاد تا چه اندازه افزایش خواهد یافت.

وی خواستار توجه ویژه به توسعه تعاونی‌ها، حوزه دانش بنیان  و حوزه اصناف در این بسته سرمایه‌گذاری شد و خاطرنشان کرد: در حوزه‌هایی که خلا تکنولوژی داریم و امکان ورود سرمایه‌گذاران داخلی نیست، باید شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، بسته سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه نیازمند حداقل سه پیوست شامل پیوست فرهنگی، پیوست توسعه مهارت و پیوست تامین مالی است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷