محمدرضا سهیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نارضایتی و گلایه هنرمندان صنعتگر کرمانشاه از شرایط این حوزه، اظهارکرد: معتقدم مشکل اصلی و اساسی صنایع دستی کرمانشاه به حوزه بازاریابی و فروش مربوط است، چراکه ما تولید کننده داریم، اما چون فروش ندارند این کار را کنار می گذارند.
وی تصریح کرد: در کنار اقداماتی همچون احداث بازارچه ها و برپایی نمایشگاه ها، یکی از راهکارهای اساسی برای حل این مشکل راه اندازی هلدینگ های فروش صنایع دستی در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در این راستا از دو نهاد انجمن و مجمع هنرمندان صنایع دستی استان خواسته ایم تا برای راه اندازی یک هلدینگ اقدام کنند. همچنین با مجموعه های فروش خوب در تهران و هلدینگ های بزرگ فروش صنایع دستی هم رایزنی هایی داشته ایم تا آنها را به کرمانشاه بیاوریم.
سهیلی در ادامه در خصوص نحوه فعالیت این هلدینگ ها هم گفت: هلدینگ های فروش صنایع دستی، علاوه بر بحث آموزش، طرح های مد نظر خود را به هنرمندان صنایع دستی می دهند تا طبق آنها تولیداتشان را انجام دهند و خرید تولیدات را هم تضمین می کنند و در نهایت آن را بسته بندی و به فروش می رسانند.
وی خاطرنشان کرد: طرح هایی که این هلدینگ ها برای تولید به هنرمندان صنعتگر می دهند، طرح های بازاری، مطابق سلیقه روز و ذوق مخاطبان است که این مسئله می تواند مشکل فروش صنایع دستی کرمانشاه را حل کند.
انتهای پیام
ثبت دیدگاه