افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 8 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33894 تعداد نوشته های امروز : 16×
زمین ۵ هکتاری به “پارک سلامت” کرمانشاه اختصاص می‌یابد
09 مهر 1402 - 10:52
شناسه : 47663

استاندار کرمانشاه با واگذاری زمین پنج هکتاری به پارک سلامت دانشگاه علوم پزشکی موافقت و تاکید کرد: زمین اهدایی باید امکان توسعه در فازهای بعدی را هم داشته باشد.

پ
پ

جلسه پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت، با دستور کار تامین زمین برای پارک سلامت استان، شب گذشته(هشتم مهر) در استانداری برگزار شد.

دکتر قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیت سه پارک علم و فناوری در سطح استان گفت: یکی از این پارک ها متعلق به سازمان جهاد دانشگاهی، دیگری متعلق به دانشگاه رازی و پارک سوم هم پارک سلامت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به شروع فعالیت پارک سلامت از سال ۱۳۹۹ گفت: در حال حاضر ۹۳ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان ذیل این مجموعه فعالیت دارند.

محمدی هدف از ایجاد پارک های علم و فناوری را ایجاد ثروت در جامعه از طریق تبدیل علم به ثروت و تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: این اهداف جزء اولویت های کاری پارک سلامت کرمانشاه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاران در پارک سلامت استان گفت: شرکت هایی که در پارک مستقر شوند از مزایای بسیاری از جمله معافیت های مالیاتی تا ۱۵ سال، تامین زیرساخت های رایگان و… برخوردارند.

محمدی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کنار چهار دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، تبریز و مشهد امکان صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان را دارد که مزیت خوبی برای استان محسوب می شود و شرکت های متقاضی در غرب کشور می توانند در این زمینه به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعه کنند و ما به نمایندگی از معاونت علمی ریاست جمهوری برای آنها مجوز صادر می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت برخی از واحدهای فناور و شرکت های دانش پارک سلامت استان اشاره و تصریح کرد: برخی از این شرکت ها داروهایی را انحصارا در کشور تولید می کنند و برخی به شیوه های درمانی از طریق سلولهای بنیادی رسیده اند که در کشور نمونه ندارد.

وی در ادامه به چالش های موجود بر سر راه فعالیت این شرکت ها اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم ترین این چالش ها تامین زمین برای توسعه فعالیت این شرکت هاست.

وی افزود: در حالی در استان لنگ تامین زمین پنج هکتاری هستیم که دراستانی مانند خراسان رضوی حدود ۵۰ هکتار زمین برای این شرکت ها فراهم شده است.

زمینِ اهدایی را فریز نکنید

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم در این جلسه پس از شنیدن این درخواست قول مساعد داد که این زمین را بصورت مشروط برای پارک سلامت استان تامین کند.

وی گفت: شرط انجام این کار این است که طرح پروژه آماده شده و پس از واگذاری زمین، احتکار زمین صورت نگیرد و پروژه واقعا در زمین اجرایی شود.

وی افزود: متاسفانه بارها شده به دستگاه های مختلف زمین داده ایم، اما نه تنها کاری صورت نگرفته بلکه چند سال زمین احتکار شده و سودی از آن عاید استان نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با ابراز خرسندی از تامین زمین برای پارک سلامت گفت: با توجه به مزایایی که پارک دارد و افزایش شرکت های زیرمجموعه آن، قطعا اتفاقات خوبی در حوزه تولیدات بهداشتی و دارویی استان رقم خواهد خورد.

محمدی تاکید کرد: اگر زمین مورد نیاز فراهم شود قطعا زمینه حضور شرکت های بزرگ سلامت در استان فراهم می شود و این واگذاری شروعی برای تبدیل شدن استان به قطب تولید دارو، تجهیزات پزشکی و مواد آرایشی و بهداشتی خواهد بود.

تجمیع واحدهای دانش بنیان بهداشت و سلامت قدرت منطقه‌ای کرمانشاه را افزایش می‌دهد

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در پایان این جلسه با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت ها برای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور گفت: زمین انتخابی برای پارک سلامت باید به نحوی باشد که امکان توسعه آن در فازهای بعدی هم فراهم باشد.

وی افزود: دانشگاه هم باید از فریز کردن زمین خودداری کرده و سریعا کارهای مربوط به استقرار شرکت های دانش بنیان را در آن انجام دهد.

وی تصریح کرد: اگر زمین انتخابی بتواند محلی برای تجمیع واحدها و ظرفیت های دانش بنیان حوزه بهداشت و سلامت باشد، قطعا با تشکیل یک منظومه بهداشت و درمان در کنار هم، قدرت منطقه ای استان هم در این حوزه افزایش می یابد.

وی افزود: این حلقه ها در کنار هم قطعا به توسعه توریسم سلامت در استان هم منجر خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷