افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34078 تعداد نوشته های امروز : 25×
افزایش ۱۰۰ درصدی ورزشکاران توان‌یاب کرمانشاه پس از قهرمانی «یاسین خسروی» در پارالمپیک
25 مهر 1403 - 2:41
شناسه : 67754

رئیس هیات جانبازان و توان یابان کرمانشاه از افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد ورزشکاران توان‌یاب استان پس از قهرمانی یاسین خسروی در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.

پ
پ

عزت الله پرنیان، امروز(۲۴ مهر) به مناسبت روز ملی پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بااشاره به وجود زیرساخت‌های خوب ورزش جانبازان و توان‌یابان در کرمانشاه، اظهار کرد: در کرمانشاه یک مجموعه ورزشی مختص به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب وجود دارد که ظرفیت خوبی برای ارائه خدمت به این ورزشکاران است، اما برخی قسمت‌های آن به علت قدمت زیاد دچار فرسودگی شده است. 

وی افزود: در این مجموعه یک سالن چندمنظوره داریم که خوشبختانه با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان کف پوش آن پس از ۲۵ سال در حال تعمیر است. 

رئیس هیات جانبازان و توان یابان استان به تعمیر استخر این مجموعه در یکی دو سال گذشته نیز اشاره‌ و تصریح کرد: استخر مجموعه ورزشی جانبازان کرمانشاه حدود یک سال پیش از طریق ماده ۸۸ به بخش خصوصی واگذار و تعمیر شد و اکنون نیز ورزشکاران ما از تایم‌های آن استفاده می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه چمن مصنوعی این مجموعه که منبع اصلی درآمدزایی هیات و محلی برای تمرین ملی پوشان فوتبال هفت نفره استان است، به علت فرسودگی کیفیت خود را از دست داده که انتظار داریم مسئولین اداره ورزش و جوانان در ادامه حمایت‌های خود از ورزشکاران ما برای بازسازی چمن این مجموعه اقدام کنند. 

پرنیان به فعال بودن زورخانه مجموعه و فعالیت ورزشکاران در آن اشاره کرد و ادامه داد: همچنین رویه‌های تشک سالن کشتی این مجموعه نیز فرسوده شده‌ که باید تعویض شوند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ رشته برای ورزشکاران جانباز و توان‌یاب در استان فعال است، گفت: پس از اینکه یاسین خسروی در مسابقات پارالمپیک توانست در رشته پرتاب وزنه رکورد شکنی و عنوان قهرمانی را کسب کند، آمار ورزشکاران توان‌یاب استان رشدی ۱۰۰ درصدی داشته که اکثر آنها نیز علاقمند به رشته دوومیدانی هستند که یاسین خسروی در آن فعالیت دارد. 

به گفته رئیس هیات جانبازان و توان‌یابان استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ ورزشکاران توان‌یاب کرمانشاه در رشته‌های دوومیدانی، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و وزنه برداری ملی پوش شده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه طی چند روز اخیر ۵۰ ورزشکار توان‌یاب کرمانشاه در رده‌های سنی نوجوانان تا بزرگسالان به مسابقات کشوری و استعدادهای برتر اعزام شده‌اند، افزود: همچنین هیات استان در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های پارادوومیدانی در هر دو بخش خانم‌ها و آقایان شرکت خواهد کرد. 

پرنیان گفت: از آنجایی که در سال ۲۰۲۷ مسابقات جهانی کم توانایان ذهنی برگزار خواهد شد، از هم اکنون برنامه ریزی‌های خود را برای حضور نمایندگانی از استان خصوصا در رشته‌های مچ اندازی، فوتسال و دوومیدانی آغاز کرده‌ایم. 

وی یادآورشد: همچنین شمس الدین شهبازی و مهدی بخشی از کرمانشاه در مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره که بزودی در اسپانیا برگزار خواهد شد، حضور دارند. 

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷