افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 5 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33831 تعداد نوشته های امروز : 18×
سرافراز چون بازی دراز
16 اردیبهشت 1401 - 16:30
شناسه : 23009

بازی دراز از مناطق حساس غرب کشور است که در استان کرمانشاه قرار دارد در این منطقه تابلویی زیبا از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، سرافراز چون بازی درازارتفاعات بازی دراز میعادگاه شهیدان و عاشقان شهادت، خانقاه عشق و عرفان و یادآور فتح الفتوح ارتش و سپاه در اردیبهشت سال ۶۰ نماد غربت و اوج افتخار جبهه‌های غرب کشور است.

در نتیجه عملیات غرور آفرین بازی دراز که ۴١ سال پیش و در چنین ماهی با همت و ایثار و صلابت رزمندگان پر افتخار ارتش و سپاه به وقوع پیوست، این ارتفاعات حساس و استراتژی از اشغال دشمن بعثی و متجاوز آزاد شد.

بازی دراز با قله های بلند، شیب های تند و بریدگی های ممتد از مناطق حساس غرب کشور و استان کرمانشاه است که درون مثلث قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب واقع شده و با توجه به تسلط کافی بر منطقه، دشمن بعثی از آن در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای دیده بانی استفاده می کرد.

همه ساله در اردیبهشت ماه به واسطه رشادت ها‌ی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و اهمیت عملیات غرورآفرین بازی دراز با حضور کاروان‌های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور آیین بزرگداشتی در ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

امسال هم پس از دو سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز با حضور زائرانی از سراسر کشور برگزار شد.

در  عملیات بازی دراز  ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی از تجهیزات دشمن منهدم شد و ۱۲ دستگاه تانک و نفربر و پنج دستگاه ادوات مهندسی به عنوان غنیمت جنگی به دست رزمندگان اسلام افتاد.

در این عملیات یک هزار و ۵۰۰ تن از نیرو‌های بعثی دشمن کشته و زخمی و ۷۰۰ نیروی متخاصم بعث هم به اسارت درآمدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷