افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
منطقه آزاد قصرشیرین یکی از بهترین ظرفیت‌های اقتصادی برای استان کرمانشاه است
01 مرداد 1401 - 2:30
شناسه : 26416

نماینده مردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع به کار منطقه آزاد قصرشیرین گفت: این منطقه یک منطقه ویژه با موقعیت راهبردی است که اجرای آن توسعه همه جانبه قصرشیرین را به دنبال دارد

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه ،منطقه آزاد قصرشیرین یکی از بهترین ظرفیت‌های اقتصادی برای استان کرمانشاه است نماینده مردم شهرستان‌های غربی کرمانشاه در خانه ملت  در نشست هماهنگی و پیگیری روند اجرای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین گفت: مردم به حاشیه‌سازی افرادی که درک درستی از این طرح ملی ندارند توجهی نداشته باشند و بدانند که کار با سرعت پیش میرود

شهریار حیدری افزود : مناطق آزاد یک ظرفیت بزرگ برای رونق و توسعه هر منطقه است، زیرا سرمایه گذاران با معافیت‌هایی که در این مناطق دارند می‌توانند با سرمایه گذاری خدمات خوبی ارائه دهند.
وی ادامه داد : با حضور سرمایه گذاران و ایجاد تحول در منطقه قطعا جمعیت قبلی این شهرستان به قصرشیرین باز می‌گردند و از همه کسانی که دل در گرو قصرشیرین در سراسر کشور دارند می‌خواهیم برای اجرای این طرح مهم و سرمایه گذاری در آن کمک کنند.
وی یکی از مهم‌ترین اثرات اجرای این طرح را ایجاد اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: از همین الان سرمایه گذاران در کشور‌های عراق و سوریه برای فعالیت در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

مدیر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم با اعلام اینکه به ۷۹ متقاضی حضور در منطقه اقتصادی قصرشیرین ۸۲ هکتار زمین واگذار شده افزود : ۷۲۲۳ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در محدوده منطقه آزاد است.
نادری با اشاره به اینکه هم اکنون در حال انتخاب مشاور برای تهیه طرح جامع منطقه آزاد هستیم گفت: قرار است منطقه آزاد ارس به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین پای کار بیاید
وی افزود:  بحث دیگر تأمین بودجه و اعتبارات این منطقه است که باید پیگیری‌های لازم برای آن توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شود تا در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شود.
این مسئول در ادامه گفت:  تامین زیرساخت‌های این منطقه موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد که یکی از آن‌ها راه‌های راه آهن راه‌های ارتباطی و فرودگاه کوچک مقیاس است
سرپرست فرمانداری قصرشیرین هم در این نشست گفت: هدف‌گذاری منطقه آزاد تجاری باید دسترسی به بازار‌های بین المللی باشد، زیرا این شهرستان هم به ترکیه و هم به دریای مدیترانه دسترسی دارد.
محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: یک بُعد این اثرات بر بازار احیای زمین‌های موات و با کاربری متفاوت است که سبب بهبود شرایط این زمین‌ها و مستغلات می‌شود.
وی اضافه کرد: در طراحی این منطقه باید برنامه مدونی لحاظ کنیم که در آن تمام مسایل سیاسی، مرزی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی لحاظ شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷