افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور “ایرانی” است
10 آبان 1401 - 13:25
شناسه : 32835

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از تولید ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل خبر داد.

پ
پ

روح الله مزینانی، امروز(۱۰ آبان) در حاشیه برپایی نمایشگاه توانمندیهای تولیدی شرکت های تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه، با بیان اینکه ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور تولید داخل است، گفت: این ۴۰ درصد با توجه به ارزبری بالایی که دارند از ارزش خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی کشور برخوردارند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در کشور تولید می شود که از این تعداد در ۵۰۰ قلم به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات نداریم.

مزینانی از کار بر روی تولید سایر تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت های مختلف بر روی تولید ۹۰۰ قلم تجهیزات پزشکی که ارزبری دارند در حال کار و فعالیت هستند تا بتوانیم تولید این ۹۰۰ قلم را هم در کشور داشته باشیم.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی و سه هزار توزیع کننده این تجهیزات در کشور فعال هستند.

مزینانی با بیان اینکه تولید تجهیزات پزشکی سرمایه ای در برنامه است، گفت: در حال حاضر دو شرکت در مرحله بالینی و مراحل اخذ مجوز برای تولید “سی تی اسکن” هستند.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در طراحی و تولید تجهیزات پزشکی علوم مهندسی و پزشکی نیاز است، گفت: خوشبختانه در کشور در این حوزه دستاوردهای خوبی به دست آورده ایم و توان متخصصین این حوزه تا حد زیادی بالا رفته است.

مزینانی گفت: در دوران کرونا که بسیاری کشورها با مشکل مواجه شدند، در ایران بواسطه تجهیزات پزشکی در حوزه تشخیصی و درمان مشکل چندانی نداشتیم.

وی افزود: بواسطه وضعیت مناسب تجهیزات پزشکی کشور در حال حاضر عمده اعمال جراحی دنیا در ایران قابل انجام است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷