افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 14 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34028 تعداد نوشته های امروز : 26×
پژوهشگاه زیست فناوری الگوی علمی مناسب برای تاسیس دانشگاه در سودان است
23 مهر 1403 - 12:05
شناسه : 67696

رئیس پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری این پژوهشگاه را نقطه کانونی و مرکز هدایت ICGEB سازمان ملل متحد دانست و گفت: این نقطه مشترک و سایر زمینه‌های علمی سبب می‌شود پروژه‌های مشترک علمی در زمینه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک را با دیگر کشورها تعریف کنیم تا دنیا از نتایج آن بهره‌مند شود.

پ
پ

 دکتر جواد محمدی در بازدید عبدالعزیز حسن صالح طاها، سفیر سودان از این پژوهشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور وی، گفت: ما در راستای وظایف ذاتی و سازمانی و وظیفه‌ای که دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دیپلماسی و تعامل علمی که بر عهده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی گذاشته، از تعامل و همکاری‌های علمی با تمامی کشورها به خصوص کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم.

محمدی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را نقطه کانونی و مرکز هدایت ICGEB سازمان ملل متحد دانست و اظهار کرد: این نقطه مشترک و سایر زمینه‌های علمی سبب می‌شود پروژه‌های مشترک علمی در زمینه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک را با دیگر کشورها تعریف کنیم تا دنیا از نتایج آن بهره‌مند شود.

رئیس پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری، خاطر نشان کرد: در پاندمی‌ها و همه‌گیری بیماری‌های مختلف که در کشورهای آفریقایی رخ می‌دهد، این پژوهشگاه با ابزار علمی و فناوری‌های حوزه زیست فناوری و ژنتیک می‌تواند همراه و کمک‌کننده کشور سودان و سایر کشورهای آفریقایی باشد. در این زمینه می‌توان همکاری‌های مشترک را در قالب تعریف پروژه‌های مشترک علمی و تبادل استاد و دانشجو در علم ژنتیک و بیوتکنولوژی تعریف کرد.

وی محققان حاضر در این پژوهشگاه را جزء نخبگان این رشته دانست که در پاندمی‌هایی مانند ابولا، زیکا و غیره می‌توانند ابزار تشخیص و مقابله با آنها را در همکاری‌های مشترک طراحی و تولید کنند.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری، در ادامه این دیدار، در مورد طرح‌ها و فناوری‌های مختلف از جمله طراحی و ساخت کیت‌های تشخیصی بیماری‌های دام و کشت چغندرقند مقاوم به ویروس ریزومانیا، کشت گیاهان مقاوم به خشکی، کشت زیتون، تحقیقات و پژوهش درباره شناسایی و درمان سرطان و رشته‌های تحصیلی موجود در پژوهشگاه ژنتیک توضیحاتی داده شد.

سپس عبدالعزیز حسن صالح طاها، سفیر سودان ضمن ابراز خوشحالی برای حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: مردم سودان، کشور ایران را بسیار دوست دارند و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری می‌تواند الگوی علمی بسیار مناسبی در تاسیس دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای کشور سودان باشد.

وی با اشاره به قابلیت‌های بسیار زیاد و مزارع فراوان نیشکر در کشور سودان، اظهار کرد: این همه پیشرفت و استقلال در زمینه علم بیوتکنولوژی و ژنتیک در ایران و پژوهشگاه ژنتیک شگفت‌آور است و کشورسودان نیازمند همکاری علمی در شاخه‌های درمانی نظیر سرطان، بیماری‌های عفونی، تبادل استاد و دانشجو و بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند شما در عرصه بین‌المللی علمی است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷