افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 7 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33877 تعداد نوشته های امروز : 22×
فواید سیب زمینی شیرین برای سلامت پوست
16 مهر 1403 - 12:02
شناسه : 67380

چه با خشکی پوست سروکار دارید و چه رنگ پوست شما تغییر کرده است یا می خواهید پوست خود را روشن کنید، افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی می تواند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کند. 

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از انلی مای هلث، اگر به دنبال راهی طبیعی برای افزایش درخشش پوست خود هستید، سیب زمینی شیرین ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. این نوع سیب زمینی مملو از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند برای پوست شما معجزه کنند.

چه با خشکی پوست سروکار دارید و چه رنگ پوست شما تغییر کرده است یا می خواهید پوست خود را روشن کنید، افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی می تواند به ظاهر پوست شما کمک کند. 

فواید سیب زمینی شیرین برای پوست

۱. تولید کلاژن را افزایش می دهد

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین C است که یک ماده مغذی حیاتی برای تولید کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که پوست شما را محکم، صاف و کشسان نگه می دارد. با توجه به مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۲۱ که شامل ۱۱۲۵ شرکت‌کننده (۹۵ درصد از آنها زن) ۲۰ تا ۷۰ ساله بود، نشان داد که کلاژن هیدرولیز شده به طور قابل‌توجهی آب‌رسانی، قابلیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک را در مقایسه با درمان‌های پلاسبو افزایش می‌دهد. مصرف منظم سیب زمینی شیرین می تواند از ساختار پوست شما حمایت کرده و ظاهر آن را بهتر کرده و هرگونه خطوط ظریف چین و چروک را بهبود بخشد.

۲. در برابر آسیب UV محافظت می کند

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از بتاکاروتن می آید، یک آنتی اکسیدان قوی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای ترمیم و بازسازی پوست ضروری است. بتاکاروتن همچنین به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک می کند و خطر آفتاب سوختگی و آسیب طولانی مدت پوست را کاهش می دهد. با افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی خود می توانید از پوست در برابر اثرات مضر خورشید محافظت کنید.

۳. رنگ پوست را یکنواخت می کند

سطوح بالای ویتامین A و بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین به تقویت رنگ پوست کمک می کند. ویتامین A گردش سلول های پوست را تشویق می کند که می تواند به کاهش لکه های تیره، لکه ها و رنگدانه های ناهموار کمک کند. گنجاندن منظم سیب زمینی شیرین در وعده های غذایی خود می تواند به یکنواختی چهره و درخشندگی سالم و درخشان کمک کند.

۴. پوست را آبرسانی و تغذیه می کند

سیب زمینی شیرین حاوی مقدار مناسبی آب است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. نه تنها این، سیب زمینی شیرین سرشار از پتاسیم است که به تعادل سطح مایعات در بدن شما کمک می کند و پوست شما را صاف و سالم نگه می دارد. گنجاندن سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی تان می تواند هیدراتاسیون مورد نیاز پوست را برای شادابی و درخشندگی بیشتر فراهم کند.

۵. التهاب پوست را کاهش می دهد

آیا می دانستید التهاب مزمن می تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه شود؟ سیب زمینی شیرین به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت ها دارای خواص ضد التهابی است. این ترکیبات به آرام کردن التهاب و ارتقای سلامت پوست کمک می کند. همچنین بعد از مطالعات انجام شده مشخص شد که عصاره سیب زمینی شیرین بنفش ممکن است خطر التهاب را کاهش دهد. مصرف منظم سیب زمینی شیرین می تواند به کاهش علائم بیماری ها و مشکلات پوستی کمک کند و از یکنواختی و شفافیت پوست حمایت کند.

۶. با آسیب رادیکال آزاد مبارزه می کند

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند و پیری را تسریع کنند. سیب زمینی شیرین، به ویژه انواع نارنجی و بنفش آن، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که بدن شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. سیب زمینی شیرین می تواند با مبارزه با رادیکال های آزاد به حفظ جوانی پوست و سلامت آن کمک کند.

۷. از سلامت کلی پوست پشتیبانی می کند

علاوه بر فواید خاص ذکر شده، سیب زمینی شیرین طیفی از مواد مغذی را ارائه می دهد که از سلامت کلی پوست حمایت می کند. آنها منبع خوبی از فیبر غذایی هستند که به تقویت سیستم گوارشی سالم کمک می کند. یک سیستم گوارشی که به خوبی کار می کند می تواند تأثیر مثبتی روی پوست شما داشته باشد، زیرا به سم زدایی و جذب مواد مغذی کمک می کند. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی دیگری مانند ویتامین E و ویتامین B است که به پوست را شاداب کرده و از سلامت کلی آن حمایت می کند.

چگونه سیب زمینی شیرین مصرف کنیم؟

افزودن سیب زمینی شیرین به رژیم غذایی آسان است. در اینجا چند راه ساده برای بهره مندی از مزایای آن توضیح داده شده است:

  • سیب زمینی شیرین بو داده: مکعب های سیب زمینی شیرین را با روغن زیتون، نمک و سبزی های مورد علاقه خود ترکیب، سپس تفت دهید تا نرم شوند. 
  • سوپ سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین پخته شده را با آب سبزیجات و ادویه ها مخلوط کنید تا یک سوپ خامه ای و پر از مواد مغذی تهیه کنید.
  • پوره سیب زمینی شیرین: برای داشتن یک وعده غذایی سالم تر، پوره سیب زمینی معمولی را با سیب زمینی شیرین جایگزین کنید.
  • سیب زمینی سرخ کرده شیرین: خلال های سیب زمینی شیرین را برای یک میان وعده ترد و رضایت بخش در فر بپزید.
  • اسموتی سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین پخته شده را با ماست، موز و مقداری عسل مخلوط کنید تا یک اسموتی مغذی و سازگار با پوست داشته باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷