افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34201 تعداد نوشته های امروز : 6×
هشدار استاندار کرمانشاه به بانکهای خصوصی
30 دی 1400 - 10:30
شناسه : 17069

استاندار کرمانشاه:بانک‌‌های خصوصی که منابع‌شان را خارج از استان هزینه می‌کنند، باید کرمانشاه را ترک کنند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، بهمن امیری مقدمهشدار استاندار کرمانشاه به بانکهای خصوصی استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان کرمانشاه که با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی استان برگزار شد، عنوان کرد: بانک ها در رشد و توسعه استان بسیار نقش آفرین هستند و بهتر از هر مجموعه دیگری با وضعیت اشتغال استان آشنایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان سرمایه های کشور هستند، گفت: در این شرایط دشوار اقتصادی چشم امید جوان‌های این استان به تلاش ها و دلسوزی‌های مدیران استان و مجموعه‌هایی مانند بانک ها و همچنین افراد صاحب سرمایه ست.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بزرگان دین بارها و بارها نسبت به ضرورت تلاش برای حل مشکلات مردم تذکر داده اند و این تلاش ها را بسیار ستایش کرده اند.

وی خطاب به مدیران بانک ها عنوان کرد: بانک ها بایدکارهایی که امکان تصمیم گیری در مورد آن ها در استان وجود دارد را در همین جا انجام دهند و از ارجاع آن ها به مرکز حتما اجتناب کنند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: با ابلاغ بانک مرکزی باید ۸۷ درصد منابع موجود بانک ها در همین استان مصرف شود و باتوجه به وضعیت اشتغال استان اگر این منابع در کرمانشاه هزینه نشود و یا در استان دیگری صرف شود، یک خیانت است.

وی خطاب به مدیران بانک ها گفت: نگهداشتن منابع هنر نیست بلکه مدیری موفق است که با استفاده از همین اعتبارات در تولید و اشتغال جوانان نقش آفرینی کند.

 امیری مقدم عنوان کرد: بانک ها لیست موانع موجود در مسیر ارایه تسهیلات را مشخص کنند تا برای رفع آن ها در داخل استان و یا در سطح ملی اقدام کنیم. اگر بانکی در این زمینه اقدام نکند مدیر آن بانک در فقر و مشکلات جامعه و آسیب های اجتماعی دخیل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بانک های خصوصی باید مانند دیگر بانک‌ها در استان شعبه مستقل و دارای اختیار تصمیم گیری داشته باشند و قابل قبول نیست تحت نظارت استان دیگری عمل کنند‌.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: هر بانک خصوصی باید به تکلیف خود مبنی بر به کارگیری ۸۷ درصد منابع در تولید و اشتغال استان عمل کند و در غیر اینصورت شعبه خود را در این استان تعطیل کند و این تعطیلی کاملا به ضرر بانک مربوطه است.

وی یادآور شد: بانک ها تنها وظیفه جمع آوری سپرده های شهروندان کرمانشاهی را ندارند بلکه در قبال تولید و اشتغال جوانان این استان هم مسئولیت دارند.

امیری مقدم افزود: اموال مازاد بانکی باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود و درآمد حاصل از این اموال به سمت تولید و اشتغال بازگردد.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاه نمایی در مورد مشکلات موجود عنوان کرد: کرمانشاه روزگاری مرکز چند استان فعلی بوده و جایگاه خاصی در کشور داشته است و باید با ارایه یک تصویر مناسب و جذاب از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، کارآفرینان را به سرمایه گذاری در این استان ترغیب کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷