افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34121 تعداد نوشته های امروز : 19×
پایگاه‌های سلامت در شهر‌ها و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها محل انجام واکسیناسیون کرونا
18 تیر 1401 - 15:30
شناسه : 25924

کلیه واجدین شرایط بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آنان گذشته است، با توجه به شرایط موجود نیاز به تزریق دوز یادآور دارند

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه،پایگاه‌های سلامت در شهر‌ها و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها محل انجام واکسیناسیون کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به افزایش بیماران به کووید ۱۹ در سراسر کشور و مشاهده شدن نوع BA۵ در ایران و پیک این سویه در بسیاری از کشور ها، از افراد بالای ۱۲ سالی که شش ماه از تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، باید دوز یادآور را تزریق کنند..
دکتر ابراهیم شکیبا افزود: با توجه به تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در روستا‌ها در خانه‌های بهداشت و در شهر‌ها در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.
به گفته وی هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای واکسیناسیون کرونا در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴ به این مراکز مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:با توجه به افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت “زرد” آمار بستری‌ها و مبتلایان به کرونا به نظر می‌رسد باید خودمان را برای شیوع دوبار کرونا آماده کنیم و باید مجددا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.
شکیبا اضافه کرد: متاسفانه بسیاری افراد سریع ماسک‌ها را برداشته اند، درحالیکه هیچکس پایان کرونا را اعلام نکرده و با توجه به شرایط فعلی توصیه اکید این است که افراد دوباره ماسک زده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی همچنین تکمیل واکسیناسیون از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این بین تزریق واکسن برای کودکان پنج تا ۱۲ سال بیش از همه حائز اهمیت است.
وی هشدار داد: کودکان سیستم ایمنی قوی ندارند و آنطور که باید پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و برای همین بیش از سایر افراد در معرض خطر هستند و نیاز است حتما دو دوز واکسن برای آن‌ها تزریق شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷