افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
هر پرونده قضایی نشان از یک فساد است
09 شهریور 1401 - 18:25
شناسه : 28916

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: هر پرونده قضایی باتوجه به هزینه هایی که به مردم، جامعه و دستگاه قضایی تحمیل می کند، نشان از یک فساد است.

پ
پ

پرویز توسلی زاده امروز(۹ شهریور) در مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان کرمانشاه، بهترین و کوتاه ترین راه مقابله با فساد را قوانین خوب دانست و اظهارکرد: قوانین خوب، قوانینی هستند که با اجرای آن بتوان جلوی فساد را گرفت.

وی ادامه داد: معتقدم هر پرونده قضایی حتی پرونده های کیفری که شکل می گیرد، نشان از یک فساد است، چرا که هزینه های زیادی را به مردم، جامعه و دستگاه قضایی تحمیل می کند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته در استان کرمانشاه ۵۵۰ هزار پرونده قضایی شکل گرفته که هزینه های زیادی را به دستگاه قضایی و طرفین دعوا وارد کرد، درحالیکه می شد این هزینه ها را در جاهای دیگر صرف کرد.

وی افزود: اگر میزان اختلافات بین مردم کاهش پیدا کند و حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز کم شود، هزینه ها کاهش پیدا می کند و می توان هزینه ها را در حوزه توسعه زیرساخت های عمرانی صرف کرد.

توسلی زاده بااشاره به تاکید سند تحول قضایی در  جهت کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، عنوان کرد: درصورتی که تعداد پرونده های ورودی کاهش پیدا کند و از طرفی پرونده های موجود در دستگاه قضایی را نیز سریعتر تعیین تکلیف کنیم، تحول قضایی رخ خواهد داد.

وی به دو رویکرد دستگاه قضایی استان برای کاهش پرونده ها اشاره کرد و گفت: در گام اول، پیشگیری را در دستور کار قرار داده ایم که در این رابطه هم ۱۰ شورای پیشگیری از جمله در حوزه جرائم سطحی، اراضی ملی، جرائم پزشکی و … تشکیل داده ایم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: در رویکرد دوم هم به دنبال مصالحه و مدیریت و حل اختلافات بین مردم هستیم که در این رابطه هم اقدامات خوبی صورت گرفته و می توان گفت که کرمانشاه استان امنی است.

توسلی زاده در پایان یکی از مهمترین اهداف در راستای کاهش ورودی پرونده های قضایی را افزایش سرمایه اجتماعی دانست و افزود: هرچه پرونده های قضایی بیشتر باشد، میزان اعتماد مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی به دستگاه قضایی کاهش می یابد، بنابراین باید این میزان اعتماد را با کاهش پرونده ها افزایش دهیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷