افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
اختصاص سهمیه ۱۵۰ هزار راسی صادرات دام زنده به کرمانشاه
16 مهر 1401 - 13:25
شناسه : 31356

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه با اشاره به آغاز صادرات دام زنده از حدود ۲۰ روز قبل، گفت: با اختصاص سهمیه صادارت ۱۵۰ هزار راس، کرمانشاه بیشترین سهمیه صادرات دام زنده در کشور را دارد.

پ
پ

ایرج نوری در گفت و گو با ایسنا، از پیگیری فراوانی که طی دو، سه سال اخیر برای از سرگیری صادرات دام زنده و اصلاح شیوه‌نامه‌های آن صورت گرفت یاد کرد و افزود: در نهایت بعد از چهار سال وقفه، از حدود ۲۰ روز قبل صادرات دام زنده آغاز شد.

وی سهمیه‌ای که برای صادرات دام زنده از استان کرمانشاه در نظر گرفته شده را ۱۵۰ هزار راس اعلام کرد و ادامه داد: این سهمیه با توجه به مازاد دام سبکی که در استان داریم و ظرفیت‌های صادراتی استان تعیین شده که بیشترین سهمیه صادرات دام زنده در کشور است.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه روند کنونی صادرات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار راس دام زنده کرمانشاه صادر شده که نزدیک به هشت هزار راس آن از استان‌های دیگر که شرایط آسان‌تری برای صادرات داشتند، صادر شده است.

نوری زمان کنونی که عرضه دام فراوان است را بهترین موقیعت برای صادرات دام زنده دانست و خاطرنشان کرد: معمولا تا نیمه آذرماه عرضه دام زیاد است و باید تلاش کنیم سهمیه صادراتی استان تا این موعد محقق شود.

وی از مزایای صادرات دام زنده هم یاد کرد و با اشاره به هزینه‌های بالای تولید دام زنده خصوصا افزایش قیمت نهاده‌های دامی، تاکید کرد: صادرات تنها راهی است که می‌تواند تا حدودی به تولیدکنندگان دام زنده کمک کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه درباره تاثیر صادرات بر قیمت گوشت قرمز نیز اظهار کرد: چون دامی که صادر می‌شود از دام مازاد استان است، خوشبختانه با گذشت حدود ۲۰ روز از آغاز صادرات هیچگونه افزایش قیمتی در قیمت گوسفند زنده در میادین نداشتیم و اکنون قیمت گوسفند زنده در میدان دام بین ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان است که نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷