افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33505 تعداد نوشته های امروز : 15×
شهید “جعفری” علمدار جهاد تبیین در کرمانشاه بود
04 آبان 1401 - 17:25
شناسه : 32447

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سیدمحمدسعید جعفری نخستین فرمانده سپاه کرمانشاه امروز(چهارم آبان) برگزار شد.

پ
پ

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم که در تالار شهرداری کرمانشاه برگزار شد، از شهید سیدمحمد سعید جعفری به عنوان علمدار جهاد تبیین در کرمانشاه یاد کرد و افزود: شهید جعفری مرد به هنگام انقلاب اسلامی در کرمانشاه بود که مقام معظم رهبری نیز در سفر به کرمانشاه به این به هنگام بودن شهید اشاره داشتند.

آیت‌الله علما سپس یکی از عرصه‌های جهاد تبیین را برگزاری مراسم بزرگداشت برای شهدا با هدف معرفی آنها به جامعه برشمرد و با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به مقوله جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: امروز تکلیف همگانی برای احیای جهاد تبیین داریم و همه باید در این عرصه حضور پررنگ و تاثیرگذار داشته باشیم.

 امام جمعه کرمانشاه افزود: جهاد تبیین که در سالهای اخیر مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته، نقش مهمی در روشنگری در مورد خدمات نظام دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به ناآرامی های اخیر کشور داشت و افزود: دشمنان در فتنه اخیر با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای خود توانستند مشکلاتی را بوجود آوردند که برای مقابله با این نوع فتنه ها باید روی مقوله جهاد تبیین بیشتر کار کنیم.

آیت الله علما با بیان اینکه باید انقلاب اسلامی را در دبیرستان ها برای جوانان تبیین کنیم، گفت: باید واقعیت ها را به جوانان بگوییم تا آنها بدانند که انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود بر مبنای اسلام که محتوای غنی دارد، توانسته در برابر ابرقدرت ها ایستادگی کند.

امثال شهید جعفری ناشناخته مانده‌اند

سرهنگ سعید بهشتی راد معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه امثال شهید جعفری ناشناخته مانده‌اند، گفت: خیلی ها شهید جعفری و دیگر شهدای بزرگ را نمی شناسد، لذا باید بیشتر شهدا را به جامعه معرفی کنیم.

بهشتی با بیان اینکه امثال شهید جعفری هر روز رویش می یابند، گفت: امثال شهید حججی رویش یافته مکتبی هستند که شهید جعفری در آنها رشد کرده است.

وی در ادامه اشاره ‌ای هم به ناآرامی های اخیر کشور داشت و گفت: اگرچه بخش بزرگی از این ناآرامی‌ها بخاطر توطئه چینی دشمنان است، اما بخشی از نارضایتی ها هم به کم کاری مسئولین بر می گردد که باید با کارجهادی در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.

 وی تاکید کرد: پیش بردن انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری کار جهادی می خواهد و همه باید در میدان خدمتگذاری به مردم تلاش کنیم.

در این مراسم از مهرداد رضایی فر نویسنده کتاب روشن تر از خورشید «مستند داستانی» زندگی نامه شهید سیدمحمد سعید جعفری تجلیل شد.

شهید سیدمحمدسعید جعفری ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۳۱ در شهرستان قصر شیرین متولد شد. او از جوانترین فرماندهانی بود که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفت. شهید جعفری  در زمان آغاز جنگ تحمیلی یک جوان ۲۸ ساله بود و در همین سن به فرماندهی سپاه کرمانشاه منصوب شد.

شهید محمدسعید جعفری  ۴ آبان ۱۳۵۹ در منطقه قراویز سرپل ذهاب بر اثر انفجار مین در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید.

 انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷