افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
هیچ اغماضی در برخورد با اخلالگران بازار مسکن نداریم
10 مرداد 1402 - 13:35
شناسه : 43663
رامین الماسی در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ضمن هشدار به افراد سودجو و فرصت طلب در بازار مسکن، گفت: با کمک دستگاه‌های نظارتی و در راستای منافع مردم هیچگونه اغماضی با متخلفان در حوزه مسکن نداریم و علاوه بر نظارت و رصد دقیق فعالیتهای بازار، برخوردی قاطع و قانونی با متخلفان این حوزه خواهیم داشت.
پ
پ

کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با حضور مهندس رامین الماسی سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی شهرسازی شهرسازی و اعضای این کارگروه در دفتر معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

رامین الماسی در این جلسه با اشاره به‌اینکه عزم مسئولان در کشور، ساماندهی حوزه مسکن بوده و در سطح استان بازرسان مسکن و نمایندگان دستگاه های مربوطه اقدام به نظارت بر عملکرد بنگاه‌های مشاور املاک می‌کنند، گفت: گزارش جمع‌بندی نظارت‌های حوزه مسکن در جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار اعلام و به تبع آن نیز هر ماه این گزارشات جمع بندی شده و در جلسه شورای‌عالی مسکن کشور بررسی می شوند.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه وضعیت بازار خرید و فروش املاک و مسکن در استان باید کنترل شود، خاطرنشان کرد: تمامی قراردادها و مبایعه‌نامه‌ها باید در سامانه‌های ویژه مسکن ثبت شود و بر اساس قانون در هر مشاور املاکی رفتار مجرمانه‌ای اتفاق بیفتد به طور حتم با آن برخورد شده و بنگاهی املاک غیرمجاز و بدون پروانه پلمب خواهد شد.

رامین الماسی افزود: با کمک اتاق اصناف و دادگستری، بازرسی‌های متعددی از بنگاه معاملات املاک در سطح استان انجام شده و بر اساس گزارشات، اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک بر آرامش بازار مسکن در دو ماه اخیر تأثیرگذار بوده است.

الماسی با تاکید بر اینکه نظارت بر بنگاه‌ها تا ساماندهی کامل بنگاه‌ها ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: همه بنگاه‌های مشاور املاک و واحدهای صنفی فعال در این بخش مکلف به دریافت مجوز صنفی از درگاه ملی مجوزها هستند و اتحادیه اصناف شهرستان‌ها نیز باید در این خصوص همکاری و نظارت داشته باشند.

الماسی ادامه داد: تعزیرات نیز در چهارچوب قانون و وظایف خود وارد عمل شده و با توجه به مصوبه سران قوا، علاوه بر پلمب باید جریمه پرداخت شود ولی امیدواریم قبل از اعمال مجازات سنگین، این موضوع توسط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به همه دفاتر مشاوران املاک اطلاع‌رسانی شود و همه اقدامات لازم را در چهارچوب قانون انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه معتقد است خانه‌های خالی و همچنین مالیات بر عایدی سرمایه در ذات خود قوانینی بسیار مترقی، پیشرفته و کارآمد به‌شمار می‌روند و افزود: در صورتی‌که چنین قوانینی درست و اصولی اجرا شوند، کمک شایانی به بازار مسکن و به مهار تورم می‌کند و در چنین حالتی، شرایط به سمتی پیش می‌رود که مردم از مسکن به صورت غیرسرمایه‌ای استفاده کرده و آن را به عنوان یک کالای مصرفی در نظر بگیرند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷