افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین اکسیژن بیماران کرونایی در کرمانشاه
14 شهریور 1400 - 9:37
شناسه : 8302

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاهی استان بستری شده اند که برای تامین اکسیژن این تعداد ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین اکسیژن بیماران کرونایی در کرمانشاهدر ایام شیوع کرونا بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارو و تجهیزات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خریداری شده است که ۸۰ میلیارد تومان آن برای خرید رمدسیویر هزینه شده است.

قباد محمدی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان نصب کرده ایم، افزود: اکسیژن اساسی‌ترین داروی بیماران کرونایی است و بیمارانی که در بخش ویژه بستری هستند ۳۰ لیتر در دقیقه اکسیژن مصرف می‌کنند و هر بیمار کرونایی به طور میانگین در طول بستری ۳ میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه جاری تامین اکسیژن بیماران کرونایی از هیچ جایی تامین نمی‌شود و بر عهده معاونت غذا و دارو است.

محمدی یادآور شد: همچنین در این مدت ۲ هزار عدد کپسول اکسیژن به بیمارستا‌ها تحویل داده شده که برای خرید هر کپسول ۶ میلیون تومان هزینه شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عملکرد ۴ سال گذشته این معاونت نیز اشاره کرد و گفت: در ۴ سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های استان تامین شده است که با ارز ازاد این مبلغ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

محمدی به خرید پیشرفته‌ترین دستگاه توموتراپی کشور برای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این دستگاه برای درمان بیماران سرطانی است که در یکسال آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۴ سال گذشته ۵ بیمارستان نوساز در استان کرمانشاه از جمله بیمارستان صد تخت خوابی پاوه، بیمارستان اسلام اباد غرب، بیمارستان گلستان و مرکز نسیم به طور کامل تجهیز شده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نصب نشانگر‌های تغذیه‌ای بر روی ۱۰۰ درصد محصولات تولیدی استان از اقدامات خوبی است که در ۴ سال گذشته انجام شده است.

روغن‌های غذایی تولیدی در کرمانشاه کمترین میزان اسید چرب ترانس را دارند

محمدی گفت: اسید چرب ترانس در روغن‌های تولیدی استان کرمانشاه هم اکنون به نیم درصد رسیده است که این میزان در روغن‌های تولیدی در دیگر نقاط کشور دو درصد است و روغن تولید استان کمترین اسید چرب ترانس را دارد.

وی بیان کرد: نمک موجود در فرمولاسیون محصولات غذایی تولیدی استان نیز ده درصد کاهش یافته است که می‌توان در این رابطه به رب تولید شده در استان اشاره کرد که کمترین میزان نمک را در مقایسه با سایر نام‌های تجاری دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام ۱۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از محصولات غذایی و دارویی طی ۴ سال گذشته گفت: در این مدت ۴ هزار و ۸۰۰ تن برنج الوده و ۱۰۵ هزار تن انواع محصولات خوراکی، دارویی، ارایشی و بهداشتی معدوم شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷