افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
برداشت ۳۹ تن  پسته از باغات شهرستان گیلانغرب
25 مهر 1400 - 20:30
شناسه : 10949

 ۳۹ تن پسته از ۳۳ هکتار از باغات بارور شهرستان گیلانغرب برداشت شد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، برداشت ۳۹ تن  پسته از باغات شهرستان گیلانغربمدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب سطح زیرکشت باغات پسته این شهرستان را ۸۸ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان در حال حاضر ۳۳ هکتار بارور است.
حیدرپور میانگین عملکرد هر هکتار از باغ‌های پسته تر این شهرستان را ۱۲۰۰  کیلوگرم و پسته خشک را ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ارقام پسته تولیدی این شهرستان از بهترین نوع «کله قوچی» ،«احمدآقایی»، «فندقی» و «بادامی» است.
وی با بیان این که مناطق چله، حیدریه و حومه از توابع گیلانغرب برای کشت و پرورش نهال پسته مناسب است گفت: پسته یکی از محصول‌های مهم باغی این شهرستان است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری خوبی دارد و هر سال ۱۰ درصد به سطح باغات بارور افزوده می‌شود.
مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب سطح زیر کشت انواع محصولات باغی در گیلانغرب را بیش از یک هزار هکتار اعلام کرد و افزود: سالیانه ۲۲۰۰ تن  انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷