افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
تداوم سیر نزولی کرونا در استان کرمانشاه
16 آبان 1400 - 8:32
شناسه : 12235

استاندار کرمانشاه با اشاره به تداوم سیر نزولی کرونا در استان گفت: این سیر نزولی نباید باعث عادی انگاری و بی توجهی به رعایت مسائل بهداشتی شود در این صورت وارد پیک ششم بیماری خواهیم شد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت تداوم سیر نزولی کرونا در استان کرمانشاهارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: خوشبختانه هفته گذشته روند سیر نزولی کرونا در استان ادامه داشت و همچنین روند ترخیص‌ها از ورودی‌ها در بیمارستان‌ها بیشتر بود که این موضوع نشان از توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، اما برای اینکه وارد پیک ششم نشویم این رعایت‌ها و توجهات باید بیشتر شود.

وی افزود: بعضی از استان‌ها در آستانه ورود به پیک ششم هستند لذا برای اینکه ما هم وارد این پیک نشویم باید عادی انگاری‌ها را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بحث قرنطینه و محدویت هوشمند مطرح است، گفت: باید به سمت محدویت هوشمند در استان حرکت کنیم و مردم نباید نسبت به بیماری کرونا ساده انگاری داشته باشند و همچنین توجه به ترزیق واکسن نیز موضوعی بیسار مهم و الزامی است.

بازوند افزود: علیرغم اینکه روزانه امکانات کافی برای ترزیق ۱۰۰ هزار واکسن در استان وجود دارد، اما حدود ۲۰ هزار دوز واکسن ترزیق می‌شود لذا ضروری است که مردم به هیچ عنوان تحت تاثیر بعضی از صحبت‌ها که عموماً از طریق شبکه‌های معاند برای عدم ترزیق واکسن منعکس می‌شود، قرار نگیرند زیرا توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گسترش واکسیناسیون و همچنین کاهش عادی انگاری از موضوعات بسیار مهم برای جلوگیری از افزایش روند ابتلاء به بیماری کرونا است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع محدویت هوشمند مطرح است اگر کسی از ترزیق واکسن امتتاع کند، ممکن است در آینده از ارائه بعضی از خدمات محروم شود و همه مردم بزرگوار استان باید در جریان باشند که زدن واکسن به نفع خودشان و جامعه است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاثیر ترزیق واکسن در کاهش مرگ و میر‌ها گفت: امکان دارد کسانی که واکسن زده اند دوباره دچار کرونا شوند، اما مرگ و میر‌ها با ترزیق واکسن بسیار کاهش پیدا کرده است که این خود دلیلی برای توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.

وی در پایان گفت: در هفته گذشته ۴ شهر استان کرمانشاه قرمز بود که خوشبختانه در حال حاضر تنها یک شهر در استان قرمز است، اما باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ترزیق واکسن و کاهش ساده انگاری توجه ویژه داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷