افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
افزایش ۳۰ درصدی نیاز مراکز درمانی کرمانشاه به فراورده‌های خونی
16 آبان 1400 - 9:30
شناسه : 12239

هر چند میزان اهداء خون در استان کرمانشاه در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد افزایش داشته، اما نیاز مراکز درمانی استان به فراورده‌های خونی امسال ۳۰ درصد بیشتر شده است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، مدیرکل انتقال خون استان در ارتباط تصویری با بخش خبری شبکه زاگرس گفت: با افزایش ۳۰ درصدی نیاز مراکز درمانی کرمانشاه به فراورده‌های خونیتوجه به اینکه در ماه‌های گذشته بدلیل بیماری کرونا تعداد زیادی از اعمال الکتیو در مراکز درمانی استان به تعویق افتاده بود، این عمل‌ها هم اکنون با تراکم بیشتری انجام می‌شود که همین موضوع باعث شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیاز مراکز درمانی استان به فراورده‌های خونی بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

صالحی فر با بیان اینکه هم اکنون به همه‌ی گروه‌های خونی نیازمندیم، افزود: بخصوص در تامین فراورده پلاکت با توجه به عمر کوتاه ۳ روزه‌ای که دارد، بیشترین چالش را داریم.

وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۲۰۰ واحد خون در ۲۵ مرکز درمان استان درخواست می‌شود که تامین این میزان واحد خون نیازمند مراجعه روزانه حدود ۲۵۰ نفر برای اهداء خون است تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز روزانه، میزان ذخایر خونی را برای اتفاقات غیر منتظره نیز در حد قابل قبولی حفظ کنیم.

لازم به ذکر است افراد ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال با تایید پزشک معتمد مراکز خون گیری می‌توانند برای اهدا خون اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷