افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
مدول دوم تصفیه خانه کرمانشاه امسال اجرایی می‌شود
26 آبان 1400 - 10:30
شناسه : 12933

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه شهر کرمانشاه امسال آغاز خواهد شد.

پ
پ

به گزارش صداوسیما مرکز کرمانشاه، عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه کرمانشاه امسال آغاز می‌شودکاکاوند در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه استانی زاگرس با اشاره به اینکه کار مطالعاتی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه از ابتدای امسال آغاز شد گفت: با  اخذ مصوبه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی ۲۰روز گذشته، این مدول دیماه به مناقصه خواهد رفت و عملیات اجرایی آن امسال شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این مدول مشکل تصفیه خانه فاضلاب یک سوم دیگر از جمعیت شهر کرمانشاه حل خواهد شد گفت: در بخش فاضلاب ۵ تصفیه خانه نیمه کاره در شهرستان‌های روانسر، جوانرود، تازه آباد، کرند و سرمست وجود دارد.

کاکاوند با اشاره به اینکه تصفیه خانه تازه آباد طی سه ماه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد گفت: برای راه اندازی چهار تصفیه خانه دیگر نیاز به تامین اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بااشاره به جهش اعتباری مناسب و تخصیص ۵۰درصد آن در حوزه آبفا طی سال جاری گفت:اعتبارات حوزه آبفا در ۳۵شهر و ۲هزار و ۶۰۰روستای استان از ۱۰۰میلیارد تومان سال گذشته، امسال به حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه سال آبی گذشته از نظر خشکسالی و کمبود بارش یکی از سخت‌ترین سالها بود اظهار داشت: این کاهش بارش موجب شد تا ۳۴۰هزار نفر از جمعیت شهری و ۷۰هزار نفر از جمعیت روستایی با تنش آبی مواجه شوند.

کاکاوند میانگین آبرسانی به روستا‌های استان از طریق تانکر را طی سال‌های گذشته بطور میانگین بین ۲۳۰تا۲۵۰ روستا عنوان کرد و گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده و تامین منابع آبی جدید این تعداد در اوج گرمای تابستان به حدود ۱۳۸روستا رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به طرح بلند مدت انتقال آب از گاوشان به شهر کرمانشاه اشاره و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح مشکل  تامین آب شرب شهر کرمانشاه در یک بازه زمانی ۱۵ساله حل می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷