افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
باغ‌های سیبی که باغبانان از عایدی آن راضی نیستند
27 آبان 1400 - 10:30
شناسه : 13003

باغداران سنقر و کلیایی و گهواره که یکسال برای به ثمر نشستن باغشان تلاش کرده اند این روز‌ها برای برداشت و فروش محصولشان با مشکلاتی مواجه هستند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، این روز‌ها باغدران سنقر و کلیایی که در فصل برداشت سیب هستند می‌گویند: اگر باغ‌های سیبی که باغبانان از عایدی آن راضی نیستندمحصول را در زمین رها کنند بهتر از آن است که با قیمت ناچیز روانه باز کنند چرا که جوابگوی هزینه‌های آن‌ها نیست.

یکی دیگر از مشکلات باغداران نبود سردخانه برای نگه داشتن محصولاتشان است.

باغداران گهواره‌ای هم از مشکل آبرسانی به باغهایشان گله دارند. آن‌ها می‌گویند: با وجود انکه در کنار سد زمکان قرار دارند، اما باغ‌های آن‌ها هنوز به صورت سنتی آبیاری می‌شود و باغات تشنه آب هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط تصویری با خبر زاگرس در خصوص مشکلات این باغداران گفت: در بررسی‌هایی که همکاران ما انجام داده اند امسال محصول سیبی را که روی زمین مانده باشد، نداشته ایم و عمده باغ‌هایی که محصولشان با کیفیت بوده با قیمت ۷ تا ۸ هزار تومان به فروش رفته است.

حاتمی افزود: با این وجود اگر باغداری محصول سیبی دارد که نتوانسته آن را به فروش برساند جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد تا هماهنگی‌های لازم برای فروش محصولاتشان انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سیب‌های پادرختی که قابل استفاده در صنایع هستند وزرات جهاد کشاورزی اعلام کرده این سیب‌ها را به قیمت هر کیلوگرم هزار و ۴۶۰ تومان خریداری خواهد کرد، اما با توجه به اینکه قیمت بازار بیشتر از این قیمت بود تا کنون هیچکدام از باغداران برای فروش محصولات پا درختی به ما مراجعه نکرده اند.

رییس جهاد کشاورزی استان در خصوص سردخانه‌ها هم گفت: از سال ۹۸ تا کنون ظرفیت سردخانه‌های استان از ۵ هزار تن به ۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرده و حدود ۸۰ هزار تن ظرفیت دیگر در دست ساخت است.

حاتمی یادآور شد: در سنقر و کلیایی نیز یک سردخانه ۵۰۰ تنی داریم که هم اکنون ظرفیت نگه داری میوه در آن موجود است.

وی در خصوص آبرسانی به باغ‌های دالاهو هم اظهار داشت: متولی استفاده از آب سد زمکان اداره آب منطقه‌ای است و جهاد کشاورزی تنها شبکه‌های آبیاری را اجرا کرده است.

رییس جهاد کشاورزی استان در مورد آبیاری باغات از طریق کانال نیز گفت: با توجه به خشکسالی‌های امسال دبی آب بسیار کم شد، ولی مجموعه جهاد کشاورزی تمام وقت پای کار بودند تا باغات منطقه آبیاری شوند و خوشبختانه در گهواره خشکی باغ‌ها را شاهد نبودیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷