افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 17 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 0×
تجمع گروه‌های حقوق بشری مقابل سفارت لهستان در لندن
29 آبان 1400 - 20:54
شناسه : 13173

لندن- ایرنا- صدها تن از اعضای گروه‌های ضد نژاد پرستی و حقوق بشری روز شنبه برای اعلام همبستگی با پناهجویانی که در مرز بلاروس با لهستان گرفتار شده‌اند، مقابل سفارت ورشو در لندن تجمع کردند.

پ
پ

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که با حضور چهره‌های سرشناسی چون جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس برگزار شد شعارهایی را علیه اقدام‌های ارتش لهستان علیه پناهجویانی که تلاش می‌کنند تا خود را به مرز اتحادیه اروپا برسانند، سر دادند.

کوربین با ایراد سخنانی بیان داشت: همه آن‌ها انسان‌های عادی هستند که می‌خواهند زندگی کنند. همان بچه‌هایی که در اردوگاه‌های پناهجویان بزرگ می‌شوند رویاهایی را در سر دارند و می‌خواهند روزی پزشک، مهندس یا معلم شوند اما در فقر، گرسنگی و وضعیت اسف‌باری زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر ما انسان هستیم، نمی‌توانیم فلاکت آن‌هایی که در اردوگاه زندگی می‌کنند را شاهد باشیم. زمانی خواهد رسید که حکومت‌های مرفه و نفرت پراکن سقوط کنند و قدرت به دست مردم برسد.

«سابی دالو» از اعضای پویش ایستادگی دربرابر نژادپرستی نیز گفت: پرتاب گاز اشک‌آور علیه پناهندگان شرم‌آور است و باید محکوم شود. ما از دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا به افرادی که از جنگ، تغییرات آب و هوایی و آزار و اذیت فرار می‌کنند اجازه دهند پناهنده شوند.

بحران تجمع پناهجویان گرسنه و سرمازده در مرز بلاروس و لهستان درسرمای زیر صفر درجه، به مناقشه‌ای جدید بین روسیه و غرب تبدیل شده است. اتحادیه اروپا، روسیه و بلاروس را به ایجاد این وضعیت متهم می کنند و خواستار اقدام‌های متقابل علیه آنها شده است؛ اتهاماتی که روسیه و بلاروس آن را رد می کنند.

 هزاران پناهجو در مرزی تجمع کرده‌اند که سیم‌های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

اتحادیه اروپا، بلاروس را که هم پیمان نزدیک روسیه به شمار می رود به ایجاد بحران ساختگی در مرزهای این اتحادیه با روانه کردن هزاران پناهجو به سوی مرزهای لهستان و وادار کردن آنان به تلاش برای گذر غیرقانونی از مرز این کشور عضو اتحادیه اروپا، متهم کرده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس از اقدام‌های انجام شده توسط مینسک برای کاهش تنش و ارائه کمک های بشردوستانه به پناهجویان و همچنین گفت وگوی تلفنی منظم با آنگلا مرکل صدراعظم فدرال آلمان در همین مورد خبر داد.

روسای جمهوری روسیه و بلاروس همچنین بر اهمیت ایجاد همکاری بین مینسک و اتحادیه اروپا برای حل این مشکل تاکید کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷