افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است
11 آذر 1400 - 14:30
شناسه : 14077

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه : تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه ، آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده استعلیرضا حیدری با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و ورود پرندگان مهاجر به کشور و سکونت در تالاب‌ها گفت : بر اساس پایش‌های انجام شده و ۹ هزار بازدید از روستا‌ها و مرغداری‌های صنعتی تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در پرندگان استان مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوعی بیماری ویروسی است که بعضی سویه‌های آن بین انسان و حیوان مشترک است افزود:  این بیماری از طریق ترشحات دفعی پرنده قابل انتقال است.
حیدری با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه جزء برنامه‌های اداره کل دامپزشکی است اضافه کرد:  به همین منظور ستاد و کمیته آنفلوآنزا در استان برای مقابله با این بیماری تاکنون ۱۵ جلسه برگزار کرده است.
وی با اشاره به اینکه به منظور جبران خسارت در واحد‌های روستا‌هایی اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده است گفت : صندوق بیمه بانک کشاورزی نیز متولی پرداخت خسارت به واحد‌های صنعتی است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از روستاییان خواست برای پیشگیری از این بیماری  پرنده‌های خود را در فضای بیرون از محیط محل نگهداری رها نکنند.
 آنفلوانزای پرندگان تاکنون در  چهار استان اردبیل ، مازندران ، سمنان و مرکزی مشاهده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷