افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
تکمیل سامانه گرمسیری تا پایان سال آینده در کرمانشاه
19 آذر 1400 - 21:29
شناسه : 14621

استاندار کرمانشاه: با اهتمام ویژه دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از سامانه گرمسیری خواهیم بود.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه،تکمیل سامانه گرمسیری تا پایان سال آینده در کرمانشاه بازوند در نشست بررسی و پیگیری تکمیل طرح عظیم و تحول آفرین سامانه گرمسیری که امروز با حضور دکتر زاهدی وفا معاون اقتصادی و امور زیرساخت معاون اول رییس جمهور برگزار شد گفت: این طرح بزرگ رونق، شکوفایی اقتصادی و جهشی چشمگیر را در منطقه ایجاد خواهد کرد که افزایش ٣۵٠ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش این سامانه در کرمانشاه مصداق بارز این رشد است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از خواسته ها و مطالبات استان و مردم پاوه بهره مندی از مزایای این طرح توسعه ای و عمرانی است گفت: ثبت جهانی اورامانات نیز فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت های ویژه گردشگری منطقه و سدهای سامانه گرمسیری است.

بازوند با تأکید بر اینکه شعاع اثربخشی طرح های عمرانی و توسعه ای باید شامل مناطق اجرای پروژه نیز شود گفت: برای پاوه ١٠ میلیون مترمکعب تخصیص آب گرفته شده و انتظار می رود که این تخصیص تنها محدود به سد داریان  نشود و با تشخیص استانی امکان استفاده از این منابع آب برای حوزه های باغداری و کشاورزی بر اساس اولویت ها فراهم شود.

استاندار کرمانشاه اجرای طرح های آبزی پروری در سد های سامانه های گرمسیری را از دیگر طرح های درخواستی استان برای رونق منطقه ذکر کرد و گفت: هماهنگی های لازم با شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور، محیط زیست و شیلات انجام شده و با تحقق این مهم در سد هیروی و داریان زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه مردم نیز ایجاد می شود.

وی در ادامه گفت: با تکمیل مابقی طرح عظیم سامانه گرمسیری ٩ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی در حد فاصل قصرشیرین تا نفت شهر و سومار آبی می شود و این طرح  عمرانی و توسعه ای  که قطعا یکی از پروژه های بزرگ نظام جمهوری اسلامی و هدیه به مردم غرب کشور است   توسعه و اشتغال را در چند استان ایجاد می کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷