افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
واکسیناسیون تمامی عشایر کوچ رو کرمانشاه علیه کرونا
24 آذر 1400 - 11:31
شناسه : 14920

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از واکسیناسیون تمامی عشایر کوچ رو استان کرمانشاه علیه بیماری کرونا خبر داد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، دکتر ابراهیم شکیبا گفت: استان کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که به دلیل داشتن واکسیناسیون تمامی عشایر کوچ رو کرمانشاه علیه کروناشرایط خاص جغرافیایی مکان مناسبی برای چرای دام‌ها و کوچ عشایر است که هر ساله پذیرای تعدادی از عشایر کوچ رو داخل و یا خارج استانی است که از سمت جنوب استان‌های ایلام و خوزستان به این استان می‌آیند.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به عشایر کوچ رو افزود: ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی به این قشر مولد یکی از وظایف و تعهدات مراکز بهداشت است.

دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت بهداشتی این موضوع به خوبی توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و یا با اعزام تیم‌های سیارسلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچ رو انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا، عشایر کوچ رو هم به دلیل داشتن مناسبت‌های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا قرار گرفته اند که معاونت بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری در میان این قشر، برنامه ریزی‌های خوبی را جهت غربالگری بموقع، جداسازی بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب و واکسیناسیون آن‌ها انجام داده است.

دکتر شکیبا گفت: در همین رابطه از ابتدای مرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر کوچ رو استان در دستور کار قرار گرفته وتا کنون از تعداد کل جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر ساکن در چادر نزدیک به ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷