افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34121 تعداد نوشته های امروز : 19×
کاهش ۲۰ درصدی ورودی آب به سد‌های کرمانشاه
04 اسفند 1400 - 10:29
شناسه : 19185

ورودی آب به سد‌های استان در اسفند امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، کاهش ۲۰ درصدی ورودی آب به سد‌های کرمانشاهمدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه علت کاهش ورودی آب به سدها را کاهش بارش ها و تامین آب اراضی پایاب سدها و تامین آب شرب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم ذخایر آبی سد‌های استان کرمانشاه ۷۷۰  میلیون متر مکعب معادل ۵۷ درصد از ظرفیت سد‌های استان است.

محمود رضا شهلایی افزود: بیشترین بارش از ابتدای سال تاکنون در ایستگاه پاوه به میزان ۴۳۲/۷ میلیمتر  و کمترین در ایستگاه سنقر به مقدار ۸۷/۱ میلی متر ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای  استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲ سد مخزنی در استان افزود: حجم ذخیره سازی آب در این سد‌ها یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی همچنین میانگین بارندگی در استان را از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۰۰ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با سال قبل با ۲۵۹/۲ میلی متر ۲۲/۸ درصد و نسبت به دوره بلند مدت  ۳۰/۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شهلایی افزود: کاهش بارشها، برداشتهای بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی  و خشکسالی در کاهش منابع آبی استان کرمانشاه تأثیر گذار بوده است و امید می‌رود با تداوم بارش‌ها مشکلات کم آبی  استان تا حدودی مرتفع شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷