افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
ثبت ملی ۷۲ اثر معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه
07 اسفند 1400 - 21:29
شناسه : 19407

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷۲ میراث معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه به ثبت ملی رسیده است که ۶۲ پرونده ثبتی دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

پ
پ

به گزارش صداوسیما مرکزکرمانشاه ،ثبت ملی ۷۲ اثر معنوی و ناملموس در استان کرمانشاه اعظمی بیان کرد: این آثار معنوی در حوزه‌های آداب و رسوم مردم آیین پخت غذا مراسمات مذهبی در گستره استانی است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ اثر نیز به تازگی در حوزه غذا شامل دانش ساخت ساج با تکنیک آهنگری ،مهارت تهیه و پخت کرفیله ، مهارت تهیه و پخت نان تفتان، مهارت تهیه و پخت شکر دلمه ،مهارت تهیه و پخت برنج و هلیره ، مهارت تهیه و پخت گنمه شیر، مهارت تهیه و پخت نوک قاورمه ، مهارتتهیه و پخت سوختی ، دانش و مهارت هالوین هیزه است.
اعظمی بیان کرد: از منظر باستان شناسی و مردم شناسی نوع خوراک‌هایی که در یک محدوده جغرافیایی یا محوطه تاریخی کشف شده است دارای اهمیت بالایی است.
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه ادامه داد: در استان کرمانشاه با توجه به قرار گرفتن در زاگرس میانی با توجه به پتانسیل زیستی مانند اب و خاک حاصلخیز استقرار‌های بشری رخ داده است.
وی گفت: با توجه به تنوع تاریخی در استان کرمانشاه باستان شناسان لقب بهشت باستان شناسی را به استان کرمانشاه داده اند، اما با توجه به تنوع مطالب کمتر به بحث ایین‌های غذا در باستان شناسی پرداخته ده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷