افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34121 تعداد نوشته های امروز : 19×
ساعت کار موزه‌های کرمانشاه در ایام نوروز
28 اسفند 1400 - 11:29
شناسه : 20677

رئیس گروه موزه‌های استان کرمانشاه، از افزایش ساعت کار برخی از موزه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه، ساعت کار موزه‌های کرمانشاه در ایام نوروزخانم اکرم طهماسبی تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی را موزه‌های شاخص استان برشمرد و گفت: هرساله بویژه در ایام نوروز تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی از این پنج موزه که برخی از آن‌ها موزه‌های دیگری را هم در دل خود دارند، بازدید می‌کنند.
رئیس گروه موزه‌های کرمانشاه بااشااره به افزایش ساعت فعالیت برخی از موزه‌های استان ادامه داد: براین اساس موزه تاق بستان از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۴ شب و موزه‌های معاون الملک، بیستون، بیگلربیگی و معبد آناهیتا از ساعت هشت صبح تا ۲۰ عصر پذیرای گردشگران خواهند بود.
اودر خصوص قیمت بلیط موزه‌های استان هم گفت: قیمت بلیط بازدید از موزه‌های معاون الملک، بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای گردشگران داخلی چهار هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان است.
خانم طهماسبی اضافه کرد: قیمت بلیط دو مجموعه تاریخی شاخص استان یعنی تاق بستان و بیستون برای گردشگران داخلی پنج هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.
طهماسبی در باره فعالیت موزه‌ها در شهرستان‌های استان هم گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های دالاهو، پاوه، سنقر و کنگاور موزه‌های مردم شناسی را داریم که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید داشته باشند.
وی اضافه کرد: در کنار موزه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی، سه موزه بخش خصوصی یعنی موزه میراث ناملموس روستای زردویی پاوه، موزه عروسک‌ها در روستای کانی کچگینه روانسر و موزه منبت علیرضا باوند پور در کرمانشاه در ایام نوروز برای بازدید گردشگران فعال هستند.
به گفته این مسئول، تعدادی موزه همچون شهدا تحت نظارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیرستان کزازی تحت نظارت اداره کل آموزش و پرورش و محیط زیست در اداره کل محیط زیست نیز در استان وجود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷