افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
خاموشی پل قوسی و ساختمان شهرداری کرمانشاه
07 فروردین 1401 - 16:32
شناسه : 21086

چراغ‌های پل قوسی و ساختمان شهرداری کرمانشاه همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین»، به مدت یک ساعت شنبه ۶ فروردین ماه خاموش می‌شود

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه، خاموشی پل قوسی و ساختمان شهرداری کرمانشاهشهردار کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از انرژی‌های زمینی، شهرداری کرمانشاه همگام با رویداد جهانی، امشب و در آخرین شنبه از ماه مارس اقدام به خاموش کردن یکی از نماد‌های شهر خواهد نمود.

او ادامه داد: ساختمان مرکزی شهرداری یا همان عمارت شهرداری و پل قوسی تقاطع ولایت به احترام زمین  امشب یک ساعت خاموش می‌شود.
نادر نوروزی همچنین از مردم شریف کرمانشاه دعوت کرد و گفت: یک ساعت و همزمان با مردم جهان، چراغ‌های اضافه و وسایل برقی خود را به احترام زمین خاموش کنند.

شهردار کرمانشاه افزود: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.
نادر نوروزی افزود: حرکت جهانی «ساعت زمین» رویدادی بین‌المللی است که برای احترام گذاشتن هر چند نمادین به طبیعت، محیط زیست و زمین با یک ساعت خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری همانند تمامی برنامه‌های نمادین حمایتی برای جلب توجه کشور‌های مختلف به اهمیت انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.
ساعت زمین رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شده و نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح شد. در زمانی که این حرکت مطرح شد، ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهر‌های دیگر جهان این رویداد را به تصویب رساندند که اکنون به بزرگترین کمپین محیط زیستی جهان تبدیل شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷