افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال نیازمند عزم جدی است
23 فروردین 1401 - 0:50
شناسه : 21961

کرمانشاه – ایرنا – رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه با اظهار خوشبینی برای بازگشت دوباره تیم راهیان به رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور در فصل آینده، گفت:این اتفاق خوشایند نیازمند عزم جدی همه مسئولان استان و در راس آن ها استاندار و اعضای مجمع نمایندگان کرمانشاه است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، ” علیرضا محبی زنگنه” عصر دوشنبه در نشستی خبری که با موضوع تیم فوتبال راهیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از همان ابتدای سال ۱۴۰۰ که موضوع بازگشت نماینده فوتبال استان به رقابت های لیگ دسته اول مطرح شد تلاش کردیم این اتفاق مبارک برای ورزش استان رخ دهد.

وی ادامه داد: در این راستا مکاتبات و نامه نگاری های لازم صورت گرفت و حتی با همراهی استاندار وقت راهی فدراسیون فوتبال شده و با رئیس وقت فدراسیون هم دیدار صورت گرفت.

محبی زنگنه تصریح کرد: در این میان با وجود استقبال رئیس وقت فدراسیون فوتبال اما متاسفانه با عدم همکاری آقای بهاروند مسئول سازمان لیگ در نهایت بازگشت دوباره راهیان به لیگ میسر نشد.

رئیس هیات فوتبال کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچند رقابت های امسال لیگ دسته اول را از دست دادیم اما اگر می خواهیم به سرنوشتی مشابه برای فصل آینده دچار نشویم همه مسئولان استان از جمله استاندار و مجمع نمایندگان استان باید از هم اکنون تلاش های عملبی خود را آغاز کنند.

وی گفت: آن ها با توجه به ارتباطاتی که با مسئولان عالی کشور دارند می توانند رایزنی های لازم را انجام و مقدمات بازگشت دوباره راهیان به لیگ را فراهم کنند و در این میان هیات فوتبال کرمانشاه نیز در کنار آن ها هر کمکی که بتواند انجام خواهد داد.

محبی ادامه داد: زمان برای تیم راهیان به منظور جمع کردن دوباره تیم و از سرگیری فعالیت گروهی بسیار مهم است که نباید از دست برود، اگر قرار است نماینده فوتبال کرمانشاه دوباره به لیگ برگردد باید از هم اکنون کار شروع شود و مسئولان پیگیری و رایزنی ها خود را آغاز کنند.

این مقام مسئول با اشاره به صدور قطعی احکام دستگاه قضائی و دیوان عالی کشور مبنی بر بازگشت راهیان به رقابت های لیگ آزادگان، گفت: این حق مردم کرمانشاه است که تیمشان دوباره به رقابت های لیگ بازگردد و در مسابقات دسته اول صاحب تیم باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا تاکنون با استاندار یا اعضای مجمع نمایندگان استان برای موضوع بازگشت راهیان به لیگ ملاقات داشته اید، گفت: درخواست خود را به دفتر استاندار برای ملاقات با آقای امیری مقدم ارائه داده ایم و منتظر جواب آن ها هستیم.

محبی افزود: به زودی هم در خواست مکتوب خود را به دفتر اعضای نمایندگان استان در مجلس ارائه خواهیم داد تا هرچه سریعتر زمینه ملاقات با آن ها فراهم و بتوانیم به یک جمع بندی رسیده و درخواست مشترکی را از سوی مقامات استان به فدراسیون ارائه کنیم.

راهیان کرمانشاه فقط در لیگ دسته اول فوتبال حضور پیدا می کند

حامد مهدوی مدیر روابط عمومی باشگاه راهیان کرمانشاه نیز در این نشست و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر فدراسیون زیربار آراء قانونی صادر شده نرود، آیا حاضر است در لیگ دسته دوم حضور پیدا کند، گفت: اگر قرار به انجام چنین کاری بود بیش از ۶ سال دوندگی نمی کردیم، تیم راهیان فقط به حضور در لیگ دسته اول فکر می کند و تحت هیچ شرایطی به لیگ دسته دوم نمی رود.

وی تصریح کرد: تیم راهیان سال گذشته که بحث حضور دوباره اش در لیگ مطرح بود همه زیرساخت ها را فراهم و حتی با تعدادی از بازیکنان و مربیان هم وارد مذاکره شد و قصد داشت تیمی در حد صعود به لیگ برتر را روانه مسابقات کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

مهدوی در پایان فدراسیون را مکلف به تمکین در خصوص آراء صادره نسبت به این تیم دانست و گفت: امیدوارم فدراسیون نشین ها با رعایت قانون هرچه سریعتر زمینه بازگشت تیم راهیان به رقابت های لیگ را فراهم کنند و مسئولان استان و رسانه ها نیز حمایت های لازم را صورت دهند تا شاهد بازگشت تنها نماینده فوتبال استان باشیم. 

تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل ۹۴ – ۹۳ بود که در پایان این رقابت ها به لیگ دسته دو سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه زیر بار آن نرفته و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.

دوندگی های زیاد مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آن ها به لیگ دسته یک صادر کرد و طبق این آرا راهیان می بایست در فصل ۹۷ – ۹۶ بازهم در لیگ آزادگان حضور پیدا می کرد اما مقاومت فدراسیون مانع از تحقق این امر شد.

با این حال اعتراض فدراسیون نشین ها نیز بی نتیجه ماند و دیوان عالی کشور نیز آخرین مرجعی بود که رای صادره در دادگاه های گذشته را تایید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازگردد.

با این حال فدراسیون فوتبال در تخلفی آشکار امسال نیز مانع از حضور راهیان در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور شد تا موظف به پرداخت خسارت چند میلیارد تومانی به این باشگاه شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷