افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
چهار شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه گواهینامه استاندارد دریافت کردند
26 اردیبهشت 1401 - 21:30
شناسه : 23494

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: چهارشرکت دانش بنیان استان کرمانشاه موفق به اخذ گواهینامه ویژه محصولات دانش بنیان وفن آور، از اداره کل استاندارد استان شدند

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه، چهار شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه گواهینامه استاندارد دریافت کردندمحمودرضا نیازی افزود: در راستای تحقق شعار سال و حمایت عملی از دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان استان به جهت ترغیب سرمایه گذاران در حوزه محصولات دانش بنیان، این اداره کل به عنوان پل ارتباطی بین تولید کننده، سرمایه گذار و مصرف کننده، موجب اعتماد بخشی به محصولات دانش بنیان می‌شود.
وی تصریح کرد: طی دوماهه ابتدای سال جاری، با تلاش جهادی، به عنوان استان پیشرو درکشور، این اداره کل با همکاری موثر پارک علم و فناوری، فرآیند استاندارد سازی سه محصول جدید دانش بنیان و فناور را با انجام بازرسی و آزمون‌های لازم بررسی و براساس تصمیمات کمیته ارزیابی استان برای این شرکت‌های دانش بنیان، گواهینامه انطباق COC و گواهینامه محصول COP صادر نموده است
وی افزود: محصول دانش بنیان فوماریک اسید که این محصول به عنوان افزودنی در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها مورد استفاده، برای اولین بار در کشور تولید می‌شود و استفاده از آن در ترکیبات غذایی می‌تواند کیفیت خوراکی‌ها را بهبود بخشیده و هزینه بسیاری از محصولات غذایی و آشامیدنی را کاهش دهد ضمن اینکه تولید داخلی آن در کشور می‌تواند از خروج ارز جلوگیری کند.
نیازی ادامه داد: محصول دانش بنیان فلوریدریک اسید، کاربرد آن در صنایع پلیمر، شیمیایی، شیشه و کریستال، تولید لامپ، حکاکی روی شیشه، سنتز آمونیوم، تولید پلاستیک‌های کم اصطکاک می‌باشد، این محصول نیز برای اولین بار در کشور تولید می‌شود.
وی ادامه‌داد: محصول فناورانه تست لاین خودرو‌های سبک: شامل سه آزمون اندازه گیری لغزش جانبی با تلرانس ۲۵m/mm، تعلیق بازه کمک فنر و سیستم ترمز ۱۰۰-۰ درصد بوده که این محصول فناورانه نیز برای اولین بار در کشور تولید و نمونه مشابه داخلی ندارد.
محمودرضا نیازی اظهار داشت: همچنین در این راستا، به منظور توسعه اقتصاددانش بنیان، سال گذشته، شرکت دانش بنیان مهان اکسیرشمس نیز، موفق به اخذ اولین گواهینامه محصول دانش بنیان برای فیلتر کارتریجی گاز H۲S مورد استفاده درفضا‌هایی که درآن‌ها امکان انتشار گاز‌های سمی وجود دارد به عنوان تنها تولید کننده داخلی، از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه شد.
نیازی ادامه داد؛ صدور این گواهینامه‌ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان استان به بازار‌های داخلی و بین المللی صورت گرفته است.
وی گفت: دانش بنیان به شرکت‌هایی گفته می‌شود که بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می‌گیرندلذا این شرکت‌ها برای گسترش اختراع و نوآوری در حوزه‌ی فناوری‌های برتر تشکیل می‌شوند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷