افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
جهادگرِ جنگ امروز “اهالی رسانه” هستند
27 مرداد 1401 - 14:25
شناسه : 27659

مراسم «روز خبرنگار» شب گذشته (۲۶ مرداد) با حضور جمعی از اهالی رسانه و مسئولین استان در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

پ
پ

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم با تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه به اهمیت کار آنها اشاره کرد و افزود: ایرانِ امروز ایران مقتدری است و ایرانی است که نقش آفرینی موثری در تصمیم گیری‌های دنیا دارد، بنابراین دشمن در تلاش است تا از راهی برای ضربه‌ به این اقتدار استفاده کند و امروز جنگ رسانه ای و تبلیغاتی را به راه انداخته است.

وی افزود: جهادگرد اصلی این نبرد امروز اهالی رسانه و بویژه خبرنگاران هستند و همین امر امروز اهمیت رسالت آنها را دوچندان کرده است.

صفدری گفت: دشمن با رسانه‌های قدرتمند خود تلاش دارد قدرتِ کشور را ضعف و ضعفِ غرب را، قدرت نشان دهد و این رسالت اهالی رسانه است که حقایق را برای مردم تببین کرده و واقعیت ها را به آنها نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اهالی رسانه کشور امروز صادقانه و مظلومانه پای کار هستند و در برابر رسانه های قدرتمند دشمن فعالیت می‌کنند، این جهادگران نبردِ امروز شاید سلایق و گرایش‌های سیاسی متفاوتی داشته باشند، اما در برابر دشمن همه در کنارهم بوده و هرکس به نحوی برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند.

این مسئول در ادامه “جهاد تبیین” را رسالت مهم دیگر اهالی رسانه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر این موضع تاکید ویژه دارند چرا که دشمن سعی در وارونه کردن حقایق دارد.

صفدری گفت: این رسالت مهم بر دوشِ قلم و تصویر رسانه های کشور است که واقعیت های گذشته و امروز را به درستی انعکاس دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شناسایی ۶۰۰ نفر از اهالی رسانه استان و دعوت از آنها در این مراسم، گفت: امسال از چند طریق به دنبال شناسایی اهالی رسانه استان بوده‌ایم.

وی افزود: اولین منبع در این زمینه صندوق هنرمندان و سامانه www.eresaneh.ir بوده و منبع دیگر در این زمینه خانه مطبوعات استان بوده است.

صفدری گفت: همچنین از مدیران مسئول رسانه‌های استان خواسته‌ایم تا لیست تمام نیروهای خود اعم از خبرنگار، عکاس، ویراستار، تصویربردار و … را اعلام کنند.

محمد هادی صحرایی رییس بسیج رسانه استان کرمانشاه هم در این مراسم با تاکید بر جایگاه والای خبرنگاران، پیشنهاد نامگذاری یک خیابان یا یک میدان مهم شهر را با عنوان “خبرنگار” مطرح کرد و افزود: بهتر است در این میدان تندیسی از شهدای خبرنگار هم نصب شود.

وی با تاکید بر کنار زدن رسانه‌های غیررسمی در استان، از مدیران استان خواست از خبرنگاران رسانه های رسمی که اشراف همه جانبه ای بر مسائل و مشکلات استان دارند به عنوان مشاورین خود استفاده کنند.

صحرایی در ادامه یکی از معضلات و چالش های کار رسانه‌های غیررسمی در استان را انتشار گسترده اخبار منفی و سیاه نمایی و خودتحقیری عنوان کرد و افزود: انتشار این اخبار تنها چهره کرمانشاه را زشت می‌کند و موجب فراری دادن سرمایه گذاران از استان می شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل، باید رسانه‌های رسمی تقویت شوند و چهره زیبا و ظرفیت‌های استان از طریق آنها در سطح کشور معرفی شود.

در این مراسم برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به تشریح مهم ترین مشکلات و دغدغه‌های اهالی رسانه استان پرداختند.

همچنین در این مراسم از برخی پیشکسوتان و فعالان رسانه ای استان تجلیل شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷