افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
بیایید مخالفت کنیم!
28 مرداد 1401 - 13:43
شناسه : 27771
*حسام الدین شیخی - روزنامه نگار
پ
پ

عموماً علاقه ای به مقدمه چینی ندارم، یک مقدار از خودمان گله کنیم! مراسم روز خبرنگار هم برگزار شد، در نوع برگزاری به هر صورت و شکل ممکن تلاش شده بود که برای ما جامعه خبری کلاسیک قابل پذیرش است. تجلیل کردند، تریبون دادند، هدیه دادند، حتی اگر چه از ناهار گذشته بود اما شام هم دادند!

از حواشی که به گوش می رسید؛ یکی می گفت باید ابتدا فلان پیشکسوت صحبت می کرد، دیگری می گفت چه برگزاری ضعیفی، آن یکی هم می گفت با مدیر جوان و بی تجربه همین می شود، اتفاقا عده ای هم در دل می گفتند چرا فلانی و بهمانی آن ردیف های نخستین نشسته اند و خیلی ها هم فقط به این می اندیشیدند که چقدر سرد شده ایم!

اصلا مهم نیست کجا نشسته باشیم و چه کسی اول باشد!  تنها چیزی که اهمیت پیدا می کند حرمت و کسوت است؛ آن هم بر پایهء دانش و توانایی. می دانید؟ من دلم می گیرد از این همه با هم و بر هم بودن! این همه مخالفت! خب اصلا بیایید مخالفت کنیم! ولی مخالفت کنیم با هرچه که فکر ما را سیاه می کند، نگرش ما را به تاریکی می کشاند؛ چه ایراد دارد اگر این را هم ببینیم که مدیرکل فرهنگ کرمانشاه متولد ۱۳۶۲ است، از ما دهه شصتی هاست؟ چه ایراد دارد این را هم ببینیم که هر زمان و هر لحظه بخواهیم می توانیم با او به گفتگو بنشینیم و اتفاقا از مزایای دهه شصتی بودن این است که ساده به حرف های مان گوش می دهد و تا آنجایی که در عرصه مدیریت مجال باشد از او بخواهیم کار کند برای فرهنگ استان مان!

اصلا بیایید مخالفت کنیم با هر آنچه که ما را از هم دور می کند! قشنگ نبود وقتی شنیدیم مقام عالی استان در تهران ننشسته تا با پروازی راحت به کرمانشاه برسد بلکه هرطور شده بود خود را برای مراسم روز خبرنگار به کرمانشاه رسانده بود! اینها همه یعنی احترام! یعنی راهی برای نزدیک شدن به یکدیگر که بتوانیم راحت تر تفکرات مان را به اشتراک بگذاریم.

از اینها گذشته من پیشنهاد می کنم یک ساز و کاری را برای رتبه بندی رسانه ها و خبرنگاران در استان کرمانشاه به همت مدیرخانه مطبوعات و مدیرکل فرهنگ استان قرار دهیم تا رسانه ها و خبرنگاران دچار رکود نشوند! اگر برنامه ای برای منظم شدن رسانه های فعال بر اساس ملاک های خبری تدوین و اجرا نشود ما دچار از هم گسیختگی می شویم. به اعتقاد نگارنده اگر جامعه اطلاع رسان و آگاهی بخش یک شهر و استان دچار ضعف های ارتباطی باشد نباید انتظار پیشرفتی در آن شهر و استان داشت!

بیایید با بی مهری و با هرچه که ما را از هم دور و تاریک می کند مخالفت کنیم! این روزها کرمانشاه و مردم این شهر بیشتر از پیش نیاز به نور و دوستی دارند.

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷