افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33490 تعداد نوشته های امروز : 15×
اقبال کم دانش‌آموزان کرمانشاه به تحصیل در هنرستان‌
06 شهریور 1401 - 14:25
شناسه : 28659

رئیس اداره آموزش فنی‌حرفه ای و کارودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اقبال کم دانش‌آموزان کرمانشاه به تحصیل در هنرستان‌، پیش‌بینی کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو شاهد افزایش بیش از هزار نفری ورود دانش‌آموزان به هنرستان‌های استان باشیم.

پ
پ

حامد شاهینی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته در مجموع ۱۸هزار و ۷۵۴ هنرجو در هنرستان‌های استان مشغول به تحصیل بودند که پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار با افزایش بیش از هزار نفری تعداد هنرجویان هنرستان‌های استان، به مرز ۲۰ هزار نفر برسد.

 شاهینی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید ۲۷ هزار و ۵۷۴ دانش‌آموز کلاس نهمی استان در فرآیند هدایت تحصیلی انتخاب رشته خواهند کرد، گفت: انتظار داریم حدود ۳۵ درصد این دانش‌آموزان، هنرستانها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش‌ فنی‌حرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس اشاره ای هم به اقبال کم دانش‌آموزان و خانواده های کرمانشاهی برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سالهای گذشته داشت و گفت: متاسفانه در استان با وجود تلاش های زیادی که برای تغییر نگرش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در مورد تحصیل در هنرستان‌ها صورت گرفته، هنوز هم آمار گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های نظری بالا است.

شاهینی با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین گرایش دانش‌آموزان کشور به رشته‌های مهارتی  ۵۰.۳۵ درصد است، گفت: سال تحصیلی گذشته میزان گرایش دانش‌آموزان کلاس نهمی استان کرمانشاه به رشته‌های مهارتی به ۳۰.۳۴ درصد رسید.

رئیس اداره آموزش فنی‌حرفه ای و کارودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به امتیازات تحصیل در هنرستان برای دانش‌آموزان، گفت: تحصیل در هنرستان‌ها در کنار اینکه دانش‌آموزان را بر مبنای استعدادهایشان توانمند می‌کند، زمینه‌ ورود زودتر آنها به بازار کار را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نیاز جامعه به رشته های مهارتی، گفت: در جامعه امروز که دنیا به سمت آموزش های مهارتی سمت و سو گرفته، می‌طلبد ما نیز به سمت مهارت‌آموزی برویم.

شاهینی تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی به حدی مورد توجه قرار گرفته‌ که سازمان یونسکو هم کشورهای مختلف به ویژه کشورهای در حال توسعه را به سمت آموزش‌های مهارتی توصیه کرده است.

وی در ادامه بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۱۶۰ هنرستان در استان فعال بود، گفت: امسال یک هنرستان جدید به هنرستان‌های استان اضافه شده و امیدواریم در ادامه شاهد افزایش تعداد هنرستان‌های استان باشیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷