افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33504 تعداد نوشته های امروز : 14×
سازش میان دو طایفه اهل تسنن و اهل حق در کرمانشاه
14 شهریور 1401 - 22:25
شناسه : 29308

اختلاف و نزاع میان دو طایفه اهل سنت و اهل حق کرمانشاه با حضور مسئولین قضایی، بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه به مصالحه انجامید.

پ
پ

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه در  مراسمی که به این منظور در مسجد محمد مصطفی(ص) کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به آیات و روایتی درخصوص فواید گذشت، اظهارکرد: در قرآن کریم و احادیثی که از ائمه اطهار(ع) بیان شده، همواره به گذشته و ایجاد مودت و دوستی تاکید شده است و ما نیز به تبعیت از ایشان و بر اساس شرع مقدس وظیفه داریم چنانچه اختلافی میان مردم پیش آمد در جهت رفع مشکل و ایجاد مصالحه که اثرات ماندگاری دارد، تلاش کنیم.

وی افزود: همچنانکه بارها تاکید کرده ایم ایجاد مصالحه اثرات ارزشمند و به مراتب ماندگاتری تا صدور حکم دارد، چرا که مصالحه به مودت و دوستی می انجامد و کینه را از میان بر می دارد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما ایجاد مصالحه است و بارها تاکید شده و معتقدیم بیش از ۹۰ درصد پرونده ها قابلیت سازش را دارند. بر این اساس از همه بزرگان و ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ می خواهیم در این امر خیر ما را کمک کنند تا وقت و انرژی خود را صرف پرونده های مهمتری در دادگستری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه  با اشاره به اختلافی که اخیرا میان دو طایفه از برادران اهل تسنن و اهل حق پیش آمده و متاسفانه سبب حوادث ناخوشایندی میان این دو طایفه شده بود، تاکید کرد: اینگونه اختلافات بجز این که بر جامعه و مردم هزینه تحمیل کند، هیچ عایدی ندارد، بنابراین از همان ابتدا باید این مشکلات حل شوند و اجازه نداد به حوادث و مشکلات بزرگتری تبدیل شوند.

وی گفت: با حضور و همت  دادگستری استان خصوصا معاون توسعه حل اختلاف استان  جلسات متعددی برای ایجاد سازش میان این دو طایفه برگزار شد که خوشبختانه این نشست ها به نتیجه رسید و امروز خوشحالیم این دو طایفه بزرگ کما فی السابق با برادری و دوستی در کنار هم به زندگی خویش ادامه می دهند.

این اقدام در ادامه فعالیت های دادگستری استان کرمانشاه و معاونت توسعه حل اختلاف به منظور سازش و در راستای پویش ” به عشق امام حسین(ع) می بخشم” صورت گرفت. 

سازش میان دو طایفه اهل تسنن و اهل حق در کرمانشاه

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷