افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
تغییر فرهنگ رسانه ای؛ اولویت فرهنگ و ارشاد استان باشد
18 شهریور 1401 - 20:33
شناسه : 29602
امروزه بیش از هر چیز درخت رسانه ای استان کرمانشاه نیاز به هرس و آفت کشی دارد، باید بدانیم که حضور افراد بی تجربه و بدون داشتن حتی یک ساعت تخصص در این زمینه مهم و خطیر چون موریانه ای است که به جان متخصصان و رسانه های کلاسیک افتاده که اگر راحت از کنار این موضوع بگذریم در روزهای نچندان دور شاهد زمین گیر شدن سیستم مدیریتی خواهیم بود، نگذارید عمر جوانان مستعد کرمانشاهی به پای مدیریت فشل و مدیران ناکار آمد بسوزد.
پ
پ

افق کرمانشاه – حسام الدین شیخی: رسانه امروز در کشور ما به اشکال مختلفی در آمده است، این روزها دیگر کسی آنقدر به دنبال روزنامه ها نمی رود، کسی آنچنان به دنبال تلویزیون نمی رود؛ البته همه چیز هم به شبکه های اجتماعی خلاصه نمی شود! اما مقصود نگارنده از این نوشتار ریشه یابی یا عیب یابی از جدایی جامعه نسبت به خطوط رسانه ای نیست، آنقدر ها هم سخت نیست فهمیدن اینکه چرا در جامعهء رسانه محور، مردم از رسانه های کلاسیک جدا شده و به شبکه های مختلف اجتماعی روی آورده اند! اتفاقا مردم ما، مردمی هستند که نسبت به وقایع و اطلاعات روزانه بی تفاوت نیستند، اما آنچه که می شود دریافت کرد، ضعف فرهنگ رسانه ای است!

بطور مثال همه ما یک شبکه خارجی تازه تاسیس را دیدیم که چگونه از برخی شبکه های قدیمی و هم تراز خود در کمترین زمان پیشی گرفت و حتی بخش بزرگی از سرمایهء اجتماعی داخل کشور مان را هم به مخاطب خود تبدیل کرد. صرف نظر از پشتوانه مالی کلانی که در اختیار مدیران آن قرار دارد؛ تنها راه نفوذ آنها برای جذب مخاطب دانستن راه و روش رسانه ای است، بطور کلی با تغییر تمایلات و زندگی امروزی جوامع و مطالعه سبک زندگی آنها؛ فرهنگ رسانه ای نیز باید تغییر کند، که برآیند این تغییرات می شود اعتماد افکار عمومی و عدم زوال رسانه.

باید خاطرمان بماند که امروزه هر نفر یک رسانه است و این به سبب انبوه و فراوانی رسانه های فردی با شبکه های اجتماعی یک جبهه عظیم فرهنگی محسوب می شوند، آنقدر گسترده که با گذر از کشور و شهر و کوچه و خیابان و خانه ها، همه مغز ها و اندیشه ها را در بر میگیرد و در نهایت پرچمدار این جبهه فرهنگی عظیم؛ رسانه ها هستند!

به اعتقاد نگارنده بهتر است در صدر برنامه های جوان محور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و البته دیگر متولیان و مدیران فرهنگی استان، تغییر فرهنگ رسانه ای باشد. امروزه بیش از هر چیز درخت رسانه ای استان کرمانشاه نیاز به هرس و آفت کشی دارد، باید بدانیم که حضور افراد بی تجربه و بدون داشتن حتی یک ساعت تخصص در این زمینه مهم و خطیر چون موریانه ای است که به جان متخصصان و رسانه های کلاسیک افتاده که اگر راحت از کنار این موضوع بگذریم در روزهای نچندان دور شاهد زمین گیر شدن سیستم مدیریتی خواهیم بود، نگذارید عمر جوانان مستعد کرمانشاهی به پای مدیریت فشل و مدیران ناکار آمد بسوزد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷