افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
جهان خیره به مهره‌های کرمانشاه
19 شهریور 1401 - 14:32
شناسه : 29684

کرمانشاه – ایرنا – برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج با حضور ۴۲۷ بازیکن از ۱۳ کشور در کرمانشاه، چشم جهانیان را به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شطرنج این استان مستعد، دوخته است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از رقابت ها که از روز پنجشنبه آغاز شده و تا روز ۲۴ شهریور ادامه دارد، ۲۷ استان و کشورهایی چون اتریش، بلژیک، دانمارک، آذربایجان، ارمنستان، عراق، سوریه و لبنان نمایندگان خود را راهی کرمانشاه کردند تا در این رقابت ها شرکت کنند.

در این دوره از رقابت ها که چهار استاد بزرگ شطرنج کشور هم در آن حضور دارند، شرکت کنندگان در ۲ گروه حضور دارند و در انتهای مسابقات هم در مجموع و در بخش های مختلف ۱۸ نفر از شرکت کنندگان حکم، مدال و جایزه نقدی را دریافت می کنند.

برگزاری چنین رقابت هایی در استان کرمانشاه که خود ظرفیت ها و نخبگان بسیاری در این رشته ورزشی دارد می‌تواند شور و نشاط را در جامعه افزایش داده و در عین حال استعدادهای به مراتب بیشتری را به کشور و جهان معرفی کند.

۲ شطرنج باز کرمانشاهی برای اولین بار به اردوی تیم ملی دعوت شدند

رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه این استان ۵۰۰ فعال ورزشی در این رشته دارد که ۳۵ نفر از آنها در این رقابت های بین المللی شرکت کردند، گفت: بنا داریم با برگزاری چنین رویدادهایی شطرنج استان کرمانشاه را که چند سال راکد بوده را فعال و از این طریق بازیکنان بومی را پرورش و به جامعه شظرنج معرفی کنیم.

«داریوش کرمی» برگزاری چنین رویدادی را با حضور نمایندگان ۲۷ استان و ۱۳ کشور در کرمانشاه منحصر به فرد دانست و در ادامه اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می کنم که برای اولین بار در استان کرمانشاه، «پارسا آزموده» در زیر هشت سال و «روزبه دژدار» در زیر ۱۸ سال به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی این مسابقات را به صورت ۱۱ دور سوئیسی و با حضور احسان قائم مقامی، سیدخلیل موسوی، مسعود مصدوق پور و پوریا درینی، چهار استاد بزرگ شطرنج کشور عنوان کرد و گفت: اواخر اسفند سال گذشته هم میزبانی فینال مسابقات قهرمانی کشور – انتخابی تیم ملی در بخش دختران را برعهده داشتیم که به اذعان شرکت کنندگان با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد و پس از آن میزبانی مسابقات رده های سنی ایران انتخابی تیم ملی را هم در کرمانشاه داشتیم و اکنون هم میزبان این مسابقات شده ایم و این در حالی است که اسفند امسال میزبان رده های سنی شطرنج آقایان کشور خواهیم بود.

کرمی با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهایی هزینه های بسیاری دارد افزود: آقای امیری مقدم استاندار پرتلاش و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای برگزاری این مسابقات بین المللی بسیار زحمت کشیدند که جا دارد از آنها تشکر و قدردانی کنم.

مسابقات جام طاق بستان را در تقویم فدراسیون ثبت می‌کنیم

رئیس فدراسیون شطرنج هم در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات بین المللی شطرنج که در باغچه مینو کرمانشاه برگزار شد، گفت: کرمانشاه در میزبانی رقابتهای ورزشی خصوصا شطرنج خود را ثابت کرده است و این موضوع باعث شده تا فدراسیون توجه بیشتری به این استان داشته باشد.

«حسن تامینی» با اشاره به اینکه اواخر سال‌ گذشته در مجمع انتخاباتی ریاست هیات شطرنج کرمانشاه قول واگذاری امتیاز میزبانی یک رقابت بین المللی را به مسئولین استانی دادم که امروز به وعده خود عمل کردم افزود: مسئولان ورزش و جوانان و هیات شطرنج کرمانشاه برای این میزبانی هماهنگی و زحمات زیادی کشیده اند و خوشبختانه شرایط خوبی برای این مسابقات فراهم شده است.

وی برگزاری چنین مسابقاتی را در رشد ورزش شطرنج و بهتر دیده شدن بازیکنان این استان بسیار موثر دانست و گفت: استان کرمانشاه در میزبانی رقابت های شطرنج در ماه های گذشته عملکرد خوبی داشته و بر همین اساس هم برای ثبت مسابقات جام طاق بستان در تقویم فدراسیون اهتمام جدی داریم.

کرمانشاه ظرفیت های بسیاری برای میزبانی رقابت های ورزشی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم با اشاره به ظرفیت های بالای کرمانشاه در بحث میزبانی رقابت های وررشی، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی کرمانشاه بگونه ای است که می توانیم میزبانی رقابت های مختلف را بر عهده بگیریم و این در حالی است که با توجه به طبیعت چهار فصل استان، در حوزه گردشگری ورزشی هم پتانسیل های بالایی داریم.

«صابر رحیمی»  با تاکید براینکه ورزش کرمانشاه با همراهی و همدلی مسئولین استان شرایط روبه رشدی دارد، عنوان کرد: جنگ تحمیلی از کرمانشاه شروع شد و در این استان هم به پایان رسید و همین مسئله باعث شد تا نسبت به برخی از استان های مرکزی کشور از توسعه زیرساختی از جمله در حوزه ورزش جا بمانیم که تلاش کردیم این خلاء را جبران کنیم و از طرفی برای تزریق روحیه شادی و نشاط به مردم میزبانی رویدادهای مختلف ورزشی را بر عهده گرفتیم.

امیدواریم برگزاری این رویدادها سالهای سال تداوم داشته باشد

«احسان قائم مقامی» استاد بزرگ شطرنج ایران نیز ضمن تمجید از برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی شطرنج به میزبانی کرمانشاه، اظهار کرد: امیدواریم که این رویداد سال‌های سال تدوام داشته باشد و در تقویم فدراسیون شطرنج ثبت شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویداد حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی است، عنوان کرد: این مسابقات می تواند منشا حرکت سازنده ای برای شطرنج کشورمان باشد، بویژه برای منطقه غرب کشور که استعدادهای فروانی در این رشته دارد.

قائم مقامی به حضور پررنگ مسئولین استانی در مسابقات شطرنج بین المللی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد حمایت های همه جانبه مسئولین کرمانشاهی از این رویداد بودیم و امیدواریم برگزاری رویدادهای اینچنینی به معرفی پدیده های نوظهور و آینده ساز منجر شود تا سالهای سال برای ایران افتخار آفرینی کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷