افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
آغاز کشت دانه روغنی کلزا در مناطق سردسیری
21 شهریور 1401 - 22:08
شناسه : 29883

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در مناطق سردسیری این استان خبر داد.

پ
پ

سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کشت دانه روغنی کلزا در مناطق سردسیری استان کرمانشاه از پانزدهم شهریورماه آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد و کشاورزان مناطق معتدل و سرد هر چه سریع‌تر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان مراجعه کرده و با انعقاد قرارداد حواله بذر و کود شیمیایی خود را دریافت کنند.

وی افزود: از روز چهارشنبه کود شیمیایی مورد نیاز به کشاورزان مناطق معتدل و سرد ارائه و توصیه می‌شود کشاورزان از فروشگاه‌های مجاز نسبت به تهیه آن اقدام کنند و کلزاکاران مناطق معتدل نیز تا پنجم مهرماه فرصت دارند مزرعه خود را کشت کرده و بذر و کود مناطق گرمسیر نیز به زودی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزانی که بذر هیبرید نیاز داشته باشند از طریق جهاد کشاورزی تأمین می‌شود و در شهرستان کنگاور نیز برخی از کشاورزان تمایل به بذر‌های آزاد گرده‌افشان دارند که جهاد کشاورزی آن را نیز تدارک دیده است.

صفوی خاطرنشان کرد: قرار است در سال جاری کارخانه روغن نباتی در استان کرمانشاه در قالب کشت قراردادی به کمک کلزاکاران آمده و از تأمین نهاده تا خرید محصول را انجام دهد، شرکت خریدار نهاده‌ها را به شکل علی الحساب و بدون دریافت پول در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و مبلغ نهاد‌ها که کود شیمیایی نیز جزو آن است در پایان برداشت محصول از قیمت محصول کسر می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۲ هزار هکتار از مزارع آبی استان کرمانشاه برای کشت کلزا در نظر گرفته شده و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان این میزان تا ۱۱ هزار هکتار افزایش می‌یابد و در سال گذشته نیز حدود چهار هزار و ۲۵۰ تن کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷