افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
امسال شروع سختی برای کلاس اولی‌ها است/ از همین حالا بچه‌ها را به “مدرسه” ببرید
23 شهریور 1401 - 16:25
شناسه : 30023

یک روانشناس با اشاره به تعطیلی فعالیت پیش دبستانی ها در دو سال شیوع کرونا، گفت: در همین راستا کلاس اولی های امسال که حضور در پیش دبستانی را تجربه نکرده اند، شروع سختی در پیش دارند.

پ
پ

عظیم عظیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم ایجاد آمادگی در کلاس اولی ها برای ورود به مدرسه، گفت: در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی بچه ها حضوری در پیش دبستانی نداشته اند، بنابراین امسال شروع سختی برای کلاس اولی ها خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا نیاز است که والدین حتما توجه جدی به بحث آماده سازی کلاس اولی ها برای ورود به مدرسه داشته و آنها را به لحاظ ذهنی برای رفتن به مدرسه آماده کنند.

این روانشناس کودک و نوجوان توصیه کرد، والدین حتما چند روز قبل از شروع مدرسه، چندباری کلاس اولی ها را به مدرسه برده و با محیط مدرسه از نزدیک آشنا کنند.

عظیمی گفت: همچنین توصیه می شود برای این کار در صورت امکان، کلاس اولی هایی که در میان خانواده‌ها دوست و آشنا هستند بصورت گروهی و جمعی با هم به مدرسه بروند که تجربه اول برایشان خوشایند باشد و والدین اجازه بدهند بچه ها برای مدتی در حیاط مدرسه با هم بازی کنند.

این روانشناس گفت: والدین باید دقت داشته باشند که بچه ها با میل و علاقه راهی مدرسه شده و از هرگونه اجبار در این زمینه خودداری کنند.

عظیمی گفت: یکی از بهترین راهکارها برای ترغیب بچه ها تعریف خاطرات خوب مدرسه و فواید آن برای دانش آموزان است، بطور مثال والدین از بازی‌ها و خاطرات شیرین دوران مدرسه خود برای کلاس اولی ها تعریف کرده و به آنها بگویند که با درس خواندن در مدرسه می‌توانند کتاب قصه های مورد علاقه شان را خودشان بخوانند.

وی افزود: روز اول مدرسه هم والدین باید بچه ها را همراهی کرده و شاخه گل دست او بدهند و فضای شادی را هنگام رفتن به مدرسه برای او فراهم کنند.

عظیمی با تاکید بر تنظیم خواب کلاس های اولی ها در روزهای مانده به مدرسه، گفت: بچه ها باید به زود بیدار شدن قبل از مدرسه عادت کنند، چرا که در غیراینصورت برای رفتن به مدرسه دچار چالش جدی خواهند شد.

این روانشناس کودک و نوجوان توصیه کرد، والدین در چند روزه باقی مانده به مدرسه، اجازه ندهند بچه‌ها در طول روز بخوابند تا شب‌ها زوتر به خواب رفته و صبح ها بتوانند زودتر بیدار شوند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷