افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
انقلاب اسلامی ایران روحیه آزادی خواهی را در دنیا زنده کرده است
30 شهریور 1401 - 18:25
شناسه : 30510

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران به تاسی از قیام امام حسین(ع) به پیروزی رسیده و روحیه آزادی خواهی را در دنیا زنده کرده است.

پ
پ

آیت‌الله مصطفی علما امروز(۳۰ شهریور) در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه ثارالله کرمانشاه، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام ناب را از اسلام آمریکایی جدا کرد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی(ص) را زنده کرده و باعث معرفی اسلام به جهانیان شد و امروز به به برکت اسلام به جایگاهی رسیده ایم که دنیا روی ما حساب باز می کنند.

وی با بیان اینکه امام (ره) سیاست را وارد مساجد و حسینیه‌ها کرد، گفت: ایشان با شعار نه شرقی، نه غربی، ابرقدرتها را خرد کرد. زمانی که امام خمینی(ره) فریاد “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” سر داد، در دنیا احدی این قدرت را نداشت که چنین حرفی بزند.

آیت الله علما تاکید کرد: امام(ره) در شرایطی فریاد حمایت از ضعفا و مستضعفین را سر داد که هیچ کس جرات مطرح کردن چنین موضوعی را نداشت.

وی با بیان اینکه دشمنان از قیام عاشورا واهمه دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران به تاسی قیام امام حسین(ع) به پیروزی رسیده و تداوم پیدا کرده و روحیه آزادی خواهی و مبارزه طلبی را در دنیا زنده کرده است.

آیت الله علما در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس با آوردن ادبیات جدیدی به نام ادبیات ایثار به ما توان ایستادگی در برابر دشمنان را داد، گفت: امام(ره) ادبیات ایثار را به تاسی از قیام عاشورا زنده و آن را به رخ دنیا کشید.

وی اقتدار کنونی نظام را برگرفته  از ادبیات ایثار برشمرد و گفت: هشت سال ایستادگی و مقاومت در برابر ده ها کشوری که رژیم بعث عراق را در جریان جنگ تحمیلی حمایت تسلیحاتی و حتی نیرویی می کردند، چیز کمی نیست.

آیت الله علما تاکید کرد: دنیا در جریان سالهای دفاع مقدس از ایستادگی ملت ایران متحیر شده بود که چگونه امام خمینی(ره) توانسته در این حد فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کند که مردم از مرد و زن گرفته تا نوجوان و جوان و میانسال و حتی پیر برای مقابله با دشمن پای کار بیایند.

 وی در ادامه با قدردانی از استاندار کرمانشاه به واسطه حضور میدانی در پیاده روی اربعین، گفت: مرز خسروی یک مرز با سابقه ۱۰۰ ساله است که با تلاش‌های آقای امیری‌مقدم اربعین امسال بازگشایی و خدمات بسیاری به زوار پیاده روی اربعین ارائه کرد.

 انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷