افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
دشمنان می‌کوشند با فریب نوجوانان، هرج و مرج به پا کنند
11 مهر 1401 - 15:25
شناسه : 31139

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، گفت: دشمنان می‌کوشند با فریب نوجوانان آنها را به خیابان‌ها کشانده و هرج و مرج به پا کنند.

پ
پ

آیت‌الله مصطفی علما امروز(یازدهم مهر) در همایش تجلیل از یاوران وقف در کرمانشاه، با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: انقلاب از این سر و صداها زیاد دیده و بیدی نیست که به این بادها بلرزد.

وی با بیان اینکه عمده افرادی که به خیابان ها آمده و در اغشاشات شرکت می کنند، جوانان زیر ۲۵ سال و عمدتا نوجوانان ۱۷، ۱۸ ساله هستند که تحت تاثیر خط دهی دشمنان به خیابان ها می‌آیند، گفت: خط دهی جدید دشمنان این است که اگر حضور در خیابانها را ادامه دهند ماموران انتظامی و امنیتی خسته خواهند شد، در حالیکه چنین نیست و اگر خسته می‌شدند باید در دوران هشت سال دفاع مقدس خسته می‌شدند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم ولایی ایران اسلامی در مراسم تشیع شهدای امنیت این روزها، گفت: چرا دشمنان این حضور را نمی بینند و تحلیل نمی کنند.

وی با اشاره به قدرتمند بودن ایران اسلامی گفت: امروز دشمنان قدرت جمهوری اسلامی را بر نمی تابند و تلاش می کنند تا با فریب نوجوانان آنها را به خیابان‌ها بکشانند و هرج و مرج به پا کنند.

آیت الله علما تاکید کرد: دشمنان در سال‌های دفاع مقدس و آن موقعی که چیزی برای دفاع از خود نداشتیم، نتوانستند به ما ضربه بزنند، امروز که هیچ قدرتی یارای مقابله با ایران اسلامی را ندارد اصلا نمی توانند به ایران اسلامی و مردم انقلابی ما ضربه بزنند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه از وقف به عنوان یکی از سنت‌های خوب اسلام یاد کرد و افزود: گرچه در همه ادیان وقف به عنوان یک سنت پسندیده وجود دارد، اما اسلام برای مدیریت موقوفات برنامه ویژه دارد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه در تعریف اسلام از وقف به عنوان الحبس یاد شده، گفت: در این تعریف چیزی که وقف شود تا قیامت موقوفه می‌ماند و هیچکس حتی خود واقف هم بر موقوفه خود حق تصرف ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه پیشینیان ما در استان کرمانشاه اهتمام زیادی به وقف کردن داشته‌اند، گفت: در کرمانشاه موقوفه ای داریم که واقف آن به تنهایی ۲۱ هزار پلاک وقف کرده و این یعنی باید از پیشینیان خود وقف کردن را یاد بگیریم.

آیت‌الله علما اشاره ای هم به آمار زیاد کاروانسراهای کرمانشاه در گذشته داشت و گفت: عمده این کاروانسرها وقفی بوده اند و باید سرو سامان داده شوند.

وی با بیان اینکه باید وقف را حفظ کنیم و حق آن را ادا کنیم، یک توصیه هم به مستاجران موقوفات داشت و از آنها خواست حق موقوفات را بدهند و در پرداخت این حقوق بنا بر احتیاط اندکی بیشتر پرداختی داشته باشند.
 

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷