افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33165 تعداد نوشته های امروز : 2×
آخرین اولتیماتوم به سرمایه‌گذاران چینی کارخانه “کاشی و سرامیک” کرمانشاه
19 مهر 1401 - 13:25
شناسه : 31541

اکنون نزدیک به دو سال است از توقف احداث کارخانه کاشی و سرامیک در کرمانشاه با سرمایه‌گذاری چینی‌ها می‌گذرد و تاکنون پیگیری‌ها برای بازگشت سرمایه‌گذاران آن بی نتیجه بوده است.

پ
پ

اواخر سال ۱۳۹۸ احداث کارخانه کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه آغاز شد. پروژه‌ای که جزو اولین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کرمانشاه به شمار می‌رفت و قرار بود عمدتا رویکرد صادراتی داشته باشد.

اگرچه روند پیشرفت این پروژه در ابتدای کار بسیار سریع و مطلوب بود، اما شیوع بیماری کرونا و پس از آن عوامل دیگری روند اجرای این طرح را متوقف کرد و سرمایه گذاران خارجی‌اش به کشور خود بازگشتند و حالا با گذشت دو سال هنوز سرمایه‌گذاران چینی برای تعیین تکلیف این پروژه برنگشته‌اند.

فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات فراوانی که در این مدت برای به نتیجه رساندن این طرح انجام شده، افزود: در این مدت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی این طرح به اتمام رسید که یکبار دیگر آن را تمدید کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون خبری از بازگشت این سرمایه‌گذاران نشده، یادآور شد: در حال پیگیری موضوع از طریق وزارت امور خانه و سفارت ایران در چین  هستیم تا موضوع تعیین تکلیف شود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به عمل نکردن سرمایه‌گذاران چینی به تعهداتی که داشتند، خاطرنشان کرد: اولتیماتوم نهایی را به چینی ها داده ایم و در صورتیکه سرمایه‌گذاران چینی برای تکمیل این پروژه برنگردند، پس از طی روند قانونی زمین این پروژه به سرمایه‌گذار جدید داخلی یا خارجی واگذار خواهد شد.

به گفته خلیلی، این پروژه نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

وی مجموع سرمایه‌گذاری پروژه کاشی و سرامیک کرمانشاه را حدود ۱۱۰ میلیون دلار اعلام کرد که در صورت بهره‌برداری برای ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷