افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
2 میلیون کرمانشاهی فقط چهار سینما دارند/ کلنگ “پردیس پیروزی” امسال زمین می‌خورد
20 مهر 1401 - 17:25
شناسه : 31625

رییس حوزه هنری کرمانشاه با اشاره به وجود تنها چهار سینما در استان کرمانشاه گفت: این استان با دو میلیون نفر جمعیت نیازمند ساخت سینماهای بیشتری است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کلنگ پردیس سینمایی “پیروزی” را زمین بزنیم.

پ
پ

افشین آزادی در جشن “مهر سینما” که امروز (۲۰ مهر) با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اهالی سینما در محل سینما «بیستون» برگزار شد، با اشاره به وجود چهار سینما در سطح استان گفت: متاسفانه کرمانشاه علی رغم جمعیت دو میلیون نفری خود تنها چهار سینما دارد که آنها هم از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: این تعداد سینما در کرمانشاه که به عنوان قطب غرب کشور شناخته می شود درحالیست که بر اساس استانداردها باید به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینمایی داشته باشیم و این یعنی باید ده‌ها سینمای دیگر در کرمانشاه ساخته شود.

آزادی گفت: متاسفانه از مجموع سینماهای کشور ۸۰ درصد آنها در تهران و ۱۵ درصد دیگر در چهار استان برخوردار متمرکز شده است و سهم ۲۶ استان دیگر کشور از این تعداد تنها پنج درصد است.

وی با اشاره به نیاز کرمانشاه به ساخت سینماهای بیشتر، از پیگیری شروع ساخت پردیس سینمایی “پیروزی” تا پایان سال خبر داد و افزود: اگر قدری در این زمینه حمایت شویم و ردیف بودجه برای ساخت این سینما اختصاص داده شود، می توانیم با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال این مجموعه فرهنگی را کنلگ زنی کنیم.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه در سایر کلانشهرها، شهرداری ها و شوراهای شهر نقش فعالی درساخت سینما دارند، گفت: در کرمانشاه حداقل انتظار ما این است که شهرداری در این زمینه نگاه درآمدی نداشته و کمک کند تا هرچه سریعتر سینما پیروزی کلنگ زنی شود.

آزادی اشاره ای هم به درآمدهای سینماهای استان در سال جاری داشت و افزود: امسال تاکنون بیش از دو میلیارد  و ۳۵۰ میلیون تومان بلیت در سینماهای استان فروخته شده است.

تقویت “فیلم و سینما” می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال داشته باشد

کامران رضایی رییس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از سینما و سینماگران گفت: در حال حاضر صنعت فیلم سازی و انیمیشن نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد و شاید اشتغالزایی که در این حوزه شاهد آن هستیم و تقریبا در کمتر آماری مشاهده می شود به مراتب از اشتغالزایی سوله های صنعتی که با صرف میلیاردها تومان اعتبار احداث می شود، بیشتر باشد.

وی افزود: در همین راستا می طلبد که در بحث اشتغال و توزیع اعتبارات آن تجدید نظر شده و به فعالیت های فرهنگی با دید بازتری نگاه شود.

وی در ادامه به مصوبات سفر رییس سازمان سینمایی کشور به استان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم اجرای این مصوبات گفت: بخشی از این مصوبات شامل کمک به تجهیز دفاتر سینمای جوان، کمک به تجهیز سینما آزادی، حمایت از تولید مستند در استان و کمک به تجهیز سه سالن سینما در اسلام آبادغرب است.

وی افزود: همچنین در این سفر مصوب شد که یک فیلم سینمایی با اولویت استان ساخته شود که امیدواریم این مصوبه نیز هرچه زودتر اجرایی شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷