افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه
21 مهر 1401 - 21:09
شناسه : 31691

فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و همزمان با سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر فراموش نشدن کار‌های فرهنگی، هنری مساجد در کشور؛ تجلیل شدند.

پ
پ

افشین کلات‌پور مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه میلاد حضرت محمد (ص) را به همه مسلمانان و جهان بشریت بویژه خادمان مسجد استان کرمانشاه تبریک گفت و گفت : جایگاه و مرتبه حضرت محمد (ص) نزد خداوند آنچنان رفیع است که خداوند متعال او را رحمت العالمین معرفی فرمود یعنی آنقدر از امت اسلام به پیامبر اسلام (ص) می‌بخشد که او راضی شود.

افشین کلات‌پور با اشاره به جایگاه مهم مسجد در اسلام گفت: پیامبر (ص) بعد از هجرت به مدینه قبل از ورود به شهر اولین کاری که انجام داد، ساخت مسجد “قبا” یعنی خانه خدا بود و مسجد را مرکز و کانون همه کار‌های حکومت اسلامی قرار داد و انشاالله امام مهدی (عج) اگر ظهور کنند حتما در مسجد حکومت جهانی خود را آغاز می‌کند و حتما خادمان مسجد نیز از یاران او خواهند بود.

وی مسجد را فقط جای نماز خواندن ندانست و افزود: در کنار نماز و عبادت در مساجد باید کار‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه مانند آموزش قرآن، احکام و دیگر امور هنری، ورزشی انجام شود تا مردم با مسجد ارتباط برقرار کنند.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه یکی از مهمترین طرح‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را اجرای نهضت بازگشت به مسجد عنوان کرد و بیان داشت: مسجد در طول تاریخ اسلام همواره محور همه کار‌های جامعه اسلامی بوده که مدتی است در جامعه ما بیشتر به مرکزی برای نماز خواندن صرف تبدیل شده و دیگر امور در آن کمرنگ شده که در این طرح نهضت بازگشت بدنبال مرکزیت دوباره مسجد هستیم.

وی به اجرای طرح باران رحمت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه ۱۲ طرح در بخش مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی برای جذب جوانان و نوجوانان محلات پیش بینی کرده که اگر تصویب شود یک شادی و نشاط و انگیزه فراوانی بین بچه‌های محلات و مسجدی ایجاد خواهد شد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷