افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
آزمایش “استارشیپ” با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود
27 مهر 1401 - 1:12
شناسه : 32006

ایلان ماسک اعلام کرد که آزمایش موشک استارشیپ با دقت در حال انجام شدن است و شرکت اسپیس ایکس بسیار سنجیده پیش می‌رود.

پ
پ

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) سعی ندارد مسابقه بدهد تا موشک غول پیکر خود موسوم به “استارشیپ” (Starship) را برای نخستین بار به مدار برساند.

این پرواز آزمایشی مداری برجسته احتمالا شامل نمونه اولیه سیستم‌های “بوستر۷” (Booster 7) و “شیپ۲۴” (Ship 24) خواهد بود که هفته گذشته در بالای سکوی پرتاب مداری در پایگاه فضایی “استاربیس” (Starbase) کنار هم قرار گرفتند.

اسپیس ایکس پیشتر تعدادی آزمایش را روی بوستر۷ و شیپ۲۴ انجام داده، اما پیش از پرواز، آزمایش‌های بیشتری در انتظار این دو وسیله است و این شرکت قصد دارد گزینه‌های باقیمانده را به روشی کاملا سنجیده‌شده بررسی کند.

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی اسپیس ایکس، در توییتی نوشت: ما با دقت پیش می‌رویم. اگر “RUD” روی سکوی پرتاب وجود داشته باشد، پیشرفت استارشیپ تا شش ماه به تعویق می‌افتد. ماسک در این توئیت، از تعبیر مورد علاقه خود برای انفجار استفاده کرد. RUD مخفف عبارت “جداسازی سریع برنامه‌ریزی نشده” است.

آزمایش "استارشیپ" با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود

احتمالا در هفته‌های آتی، شاهد آزمایش‌های متنوعی خواهیم بود که مجموعه کامل استارشیپ را نشان می‌دهند. وب‌سایت “NASASpaceflight” خاطرنشان کرد که آزمایش‌های سوخت‌رسانی، راه را برای کارهای جاه‌طلبانه‌تری هموار می‌کنند که احتمالا با روشن شدن کامل ۳۳ موتور بوستر۷ به اوج خود می‌رسد.

پرواز آزمایشی مداری آینده، شیپ۲۴ را یک بار به دور زمین می‌فرستد و سپس در جزیره “کائوآئی” (Kauai) ایالت هاوایی به پایان می‌رسد. بوستر۷ اندکی پس از بلند شدن، فرود می‌آید و امواجی را در خلیج مکزیک در سواحل تگزاس ایجاد می‌کند.

ایلان ماسک ابراز اطمینان کرده است که این ماموریت می‌تواند در ماه آینده آغاز شود، اما اسپیس ایکس تابع چنین برنامه تهاجمی نیست.

اگرچه استارشیپ هنوز در حال توسعه است، اما تعدادی از مشتریان پیشتر برای استفاده از آن ثبت‌نام کرده‌اند. به عنوان مثال، استارشیپ نخستین فرودگر خدمه برای برنامه اکتشاف ماه “آرتمیس” (Artemis) ناسا خواهد بود. اسپیس ایکس، دو ماموریت خصوصی استارشیپ را نیز برای اطراف ماه ترتیب داده است که دومین آنها هفته گذشته اعلام شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷