افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
برگزاری استارتاپ نخبگان شاهد و ایثارگر کرمانشاه
27 مهر 1401 - 15:25
شناسه : 32054

دومین استارتاپ نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه، امروز(۲۷ مهر) برگزار شد.

پ
پ

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این همایش استارتاپی، با اشاره به شرکت صاحبان ۳۵ ایده در این استارتاپ، گفت: پس از پالایش‌های صورت گرفته هشت طرح به مرحله ارائه طرح رسید که از بین این طرح‌ها امروز چهار تیم در چهار سطح برگزیده و به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد.

شهیدی هدف از برگزاری این دست استارتاپ‌ها را شناسایی نخبگان شاهد و ایثارگر عنوان کرد و افزود: امیدواریم با شناسایی و حمایت از چهره‌های برجسته این حوزه از ظرفیت‌های آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اشاره ای هم به آمار بالای بیکاری در بین جامعه شاهد و ایثارگر استان داشت و گفت:  هم اکنون ۹۲۰۰ نفر بیکار در جامعه ایثارگری استان داریم که به نظر می‌رسد با توانمندسازی و حمایت از افرادی که دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند، می‌توان در جهت اشتغالزایی بخش قابل توجهی از این افراد گام برداشت.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در جهت اشتغالزایی نخبگان ایثارگر می توانیم انجام بدهیم این است که امکانات لازم برای افراد صاحب ایده را فراهم کرده و آنها را به سمت اشتغال سوق دهیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این استارتاپ در سال گذشته به صورت منطقه‌ای در استان، گفت: امسال این استارتاپ به صورت استانی برگزار شده است.

دکتر سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در این همایش استارتاپی برای حمایت همه جانبه از نخبگان شاهد و ایثارگر از سوی مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و افزود: تمام قد در خدمت حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر استان در راستای تجاری سازی ایده‌هایشان هستیم.

وی با بیان اینکه نام ۳۵ شرکت کننده در استارتاپ امروز در بانک اطلاعاتی پارک علم و فناوری کرمانشاه ثبت خواهد شد، گفت: این افراد را به تمامی دوره‌های توانمندسازی صاحبان ایده دعوت خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شرکت و واحد فناوری در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعال هستند، گفت: بیش از ۱۰ شرکت فعال از خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستند.

آزادی در ادامه اشاره‌ای هم به گلایه صاحبان کسب و کار استان از نبود نیروی کار متخصص در استان داشت و گفت: واقعیت این است که افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی نتوانسته‌اند خود را مهیای حضور در بازار کار کنند.

وی با بیان اینکه دوران کارهای استخدامی و پشت میز نشینی گذشته، از جوانان خواست به فکر ایده پردازی و تجاری سازی ایده های خود باشند.

وی در ادامه یک توصیه هم به افرادی که در رویدادهای استارتاپی شرکت می کنند و شکست می‌خورند، داشت و از آنها خواست به شکست‌ها به عنوان مقدمه ای برای رسیدن موفقیت نگاه کنند.

در ادامه صاحبان هشت اثر راه یافته به این مرحله به ارائه ایدههای خود پرداختند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷