افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33496 تعداد نوشته های امروز : 6×
مسابقات ورزشی در مدارس استان کرمانشاه آغاز شد
29 مهر 1401 - 1:32
شناسه : 32141

کرمانشاه – ایرنا – معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی مدارس استان به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: این مسابقات ورزشی از این هفته آغاز و تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

پ
پ

«علی امرایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در چهار سطح؛ مدارس، نواحی، استانی و کشوری با شعار «ورزش، حال خوب، ایران قوی» برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی؛ ابتدا در سطح در مدارس و بین کلاس ها و سپس تا پایان پاییز به صورت رقابت های بین مدارس نواحی و منطقه ای اجرا می شود.

امرایی همچنین گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی در فصل زمستان به صورت استانی بین نواحی و مناطق و در فصل تابستان به صورت کشوری بین استان ها برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در هفته تربیت بدنی برنامه های متنوع ورزشی مختلفی در سطح مدارس برگزار می شود، بیان داشت: امسال پس از سال‌ها تعطیلی، دوباره مسابقات ورزشی در سطح مدارس کشور برگزار می شود و مطئنا باعث تحرک و پویایی و نشاط و شادابی دانش آموزان می شود.

امرایی تحرک، پویایی، نشاط و شادابی و امیدآفرینی بین دانش آموزان را از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات ورزشی عنوان کرد و از جمله رویکردهای ورزشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان با روحیه ورزشی مانند گذشت، جوانمردی، پهلوانی در کنار احترام به بزرگتر ها و مربیان اعلام نمود.

تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان مهمترین راهبرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به ورزش دانش آموزان را از جمله خواسته های مهم مقام معظم رهبری از وزارت آموزش و پروش عنوان کرد و افزود: شیوع بحران ویروس کرونا، باعث کم تحرکی دانش آموزان شده و به همین خاطر براساس دستور العمل وزارتخانه زنگ های ورزش را از یک زنگ امسال به ۲ زنگ در ۲ روز هفته افزایش یافته است.

امرایی همچنین در خصوص سطح توقع از ورزش های دانش آموزی، توضیح داد: در مقطع ابتدایی یادگیری اصول اولیه و بنیادین ورزشی مانند انجام حرکات صحیح و درست ورزشی مانند درست راه رفتن، صحیح نشستن، دویدن، پیش بینی شده و در سطح متوسطه اول حرکت های ورزش های مقدمانی رشته ها هدف گذاری کرده ایم و در مقطه دبیرستان نیز دانش آموزان به طور حرفه ای و تخصصی به رشته های ورزشی می پردازند.

وی در ادامه تربیت زیستی و بدنی و جسمانی را از جمله مهمترین ساحت های ۶گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: در این ساحت در کنار تربیت اخلاقی، نشاط و شادابی به دنبال سلامت جسم و روان  دانش آموزان هستیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۷۰ دانش آموز دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷