افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
کاهش فرزندآوری ریشه در باورهای غلط فرهنگی دارد
11 آبان 1401 - 11:25
شناسه : 32900

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: کاهش فرزندآوری در جامعه و پیرشدن جمعیت، ریشه در باورهای غلط فرهنگی دارد و اصلاح این وضعیت نیازمند فرهنگ سازی است.

پ
پ

محمد پورهاشمی در جلسه ستاد استانی خانواده و جمعیت، عنوان کرد: کاهش فرزندآوری و سالخوردگی جمعیت یکی از بحران های جدی است که آینده کشور را با تهدید مواجه ساخته است. 

وی گفت: پیوند دادن بحران کاهش فرزندآوری به مشکلات اقتصادی، یک باور غلط است، زیرا نسل قبل تر از ما با وجود مشکلات اقتصادی بیشتر و امکانات رفاهی کمتر، هر کدام دارای فرزندان زیادی بودند. 

پورهاشمی ادامه داد: متاسفانه با وجود افزایش امکانات و رفاه اجتماعی در جامعه، شاهد کاهش شدید فرزندآوری در میان خانواده ها هستیم.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از خانواده های مرفه جامعه از بچه دار شدن و یا داشتن فرزند بیشتر امتناع می کنند و ریشه این موضوع در ترویج باورهای غلط فرهنگی است.

پورهاشمی یادآور شد: بسیاری از جوانان موفق جامعه از دل همین خانواده‌های پرجمعیت رشد کرده‌اند، در حالی ممکن است برخی خانواده های مرفه در تربیت شایسته تک فرزند خود ناکام مانده باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اصلاح این باورهای غلط را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: صدا و سیما، رسانه‌ها، دستگاه های فرهنگی، گروه های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت نقشی محوری در تشویق فرزندآوری و اصلاح این فرهنگ غلط دارند که باید در قالب جهاد تبیین انجام شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷