افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33526 تعداد نوشته های امروز : 1×
صادرات 43 هزار راس دام سبک زنده از کرمانشاه
23 آبان 1401 - 13:25
شناسه : 33602

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به صدور قریب ۴۳ هزار راس دام سبک زنده از استان، گفت: سهمیه ۱۵۰ هزار راسی برای صادرات دام زنده استان در نظر گرفته شده است.

پ
پ

 سیروس نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دام‌های زنده سبک باید گوسفند نر مازاد بوده و بالای ۴۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، اظهار کرد: از شهریور تاکنون ۴۲ هزار و ۹۷۰ راس دام زنده سبک از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است. 

 نوروزی با اشاره به ادامه دار بودن صادارت دام زنده در استان، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال به اندازه سهمیه در نظر گرفته شده برای استان که صادرات ۱۵۰ هزار راس دام زنده سبک است، صادرات داشته باشیم.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه  از سرگیری صادرات گوسفند زنده نژاد سنجابی را در توسعه دامپروری استان اثرگذار دانست و افزود: این اتفاق در عین حال که برای کشور ارزآوری به همراه خواهد داشت، باعث امیدواری دامداران به فعالیت هم شده است.

نوروزی با اشاره به بازارپسندی بالای گوسفند نژاد سنجابی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ارزش گوسفند نژاد سنجابی را سه برابر دیگر نژادها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه گوسفند نژاد سنجابی بازار مصرف خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، گفت: باید برای تصاحب این بازارها برنامه ریزی کنیم.

 وی اشاره‌ای هم به سهمیه استان کرمانشاه برای صادرات چهار هزار راس دام سنگین داشت و گفت: هنوز صادرات دام زنده سنگین نداشته‌ایم.

 انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷